نرم افزار و اینترنت

گوگل کروم 76 با قابلیت‌های جدید در دسترس قرار گرفت

گوگل به تازگی نسخه 76 مرورگر کروم را با تغییراتی کاربردی در اختیار کاربرانش قرار داده است. حتما خاطرتان هست که آخرین قابلیت بزرگ و مهم اضافه شده به گوگل کروم، حالت تاریک بوده که در نسخه‌های ۷۳ و ۷۴ مرورگر شاهد آن بودیم. آپدیت به نسخه ۷۵ چیز زیادی برای این مرورگر محبوب به همراه نداشت اما حالا و در به‌روزرسانی نسخه ۷۶ شاهد چند ویژگی مهم امنیتی در این محصول گوگل هستیم.

اولین تغییر مهم در این نسخه از کروم پشتیبانی از حالت Dark Mode بوده که نظر بسیاری را به خود جلب کرده است. همچنین در این نسخه امکان تشخیص حالت تاریک مرورگر وجود دارد و سایت ها بر اساس حالت مرورگر با پویایی کامل تغییر حالت خواهد داد. در نتیجه توسعه دهندگان وب می توانند سایت های خود را برنامه ریزی کنند تا وقتی مرورگر در حالت Dark Mode است، به صورت خودکار با اضافه کردن تعدادی کد بپردازد و نسخه ای تیره از وب سایت خود را ارائه دهند. در ادامه جزییات بیشتر این نسخه را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

در نسخه ۷۶ نه تنها تک تک آیتم‌های فلش به طور پیش‌فرض مسدود می‌شوند، بلکه این قابلیت در کل مرورگر هم در حالت پیش‌فرض غیر فعال است. البته می‌توانید با وارد کردن آدرس chrome://settings/content/flash در مرورگر جلوی مسدودسازی کامل را بگیرید. در حال حاضر بسیاری از مرورگرها اجرای فلش در وبسایت‌ها را مسدود کرده‌اند هر چند که پشتیبانی ادوبی از آن تا سال ۲۰۲۰ ادامه خواهد داشت. اما یکی دیگر از تغییرات گوگل کروم ۷۶ که یک ویژگی امنیتی است، جلوگیری از شناسایی شدن کاربر در حالت مرور Incognito توسط وبسایت‌هاست.

این ویژگی اگر چه برای کاربران بسیار خوب به نظر می‌رسد، اما از سوی دیگر ممکن است اعتراض بعضی سایت‌ها را هم به همراه داشته باشد. به عنوان مثال نیویورک تایمز تا پیش از این می‌توانست کاربرانی که در حالت Incognito مقالات سایتش را به طور نامحدود و رایگان مطالعه می‌کردند را شناسایی کرده و آن‌ها را به مسیر پرداخت حق اشتراک هدایت کند اما حالا با قطع این دسترسی توان انجام این کار را نخواهد داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا