به گفته تحلیلگر معتبر مینگ چی کو، آیفون 13 از قابلیت ارتباط ماهواره ای با مدار زمین پایین (LEO) برخوردار است تا به کاربران امکان برقراری تماس و ارسال پیام در مناطق بدون پوشش 4G یا 5G را بدهد.

مینگ چی کو که توسط MacRumors منتشر شده، توضیح داد که سری آیفون 13 دارای سخت افزاری بوده که قادر به اتصال به ماهواره های LEO است. در صورت فعال بودن با ویژگی های نرم افزاری مربوطه، این می تواند به کاربران آیفون 13 امکان برقراری تماس و ارسال پیام بدون نیاز به اتصال 4G یا 5G تلفن همراه را بدهد.

گفته می شود آیفون 13 دارای یک تراشه سفارشی کوالکام X60 است که از ارتباطات ماهواره ای پشتیبانی می کند. ظاهرا سایر برند های گوشی های هوشمند در حال حاضر تا سال 2022 منتظر هستند تا تراشه X65 لازم باند برای اجرای عملکردهای ارتباطات ماهواره ای را به کار گیرند.

استارلینک اسپیس ایکس ارائه دهنده اتصال به اینترنت LEO می‌باشد که ممکن است برخی از خوانندگان از قبل با آن آشنا باشند، اما ارائه‌ دهنده خدمات ارتباطی ماهواره‌ای LEO که به‌احتمال زیاد از نظر فناوری و پوشش خدمات با اپل همکاری می‌کند، گلوبال‌استار است. کوالکام ظاهراً با گلوبال‌استار برای پشتیبانی از باند n53 در تراشه‌های X65 آینده همکاری خواهد کرد.

کو توضیح داد که “ساده ترین سناریو” برای ارائه اتصال LEO به کاربران این است که اپراتورهای شخصی با گلوبال‌استار کار کنند.  این بدان معناست که مشتریان یک اپراتور شبکه، می‌توانند با همکاری گلوبال‌استار از خدمات ارتباطی ماهواره‌ای در سری آیفون 13 به‌طور مستقیم از طریق شبکه خود بدون هیچگونه قرارداد یا پرداخت اضافی استفاده کنند.

کو افزود که ارتباطات ماهواره‌ای LEO از نظر تأثیر آن بر صنعت شبکه، فناوری قابل مقایسه‌ای با mmWave 5G بوده و اپل ممکن است از هر دو تکنولوژی استفاده کند. کو همچنین اضافه می‌کند که اپل نسبت به روند ارتباطات ماهواره‌ای “خوش‌بین” بوده و “مدتی قبل” یک تیم خاص برای تحقیق و توسعه فناوری‌های مرتبط با آن ایجاد کرده است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *