گاهی اوقات، کاربران می خواهند ماوس و کیبورد را به ایکس باکس متصل کرده تا بتوانند بازی کنند، از اپلیکیشن ها استفاده کنند و یا اینکه در داشبورد اصلی پیمایش کنند. ممکن است همه بازی ها از این امکان پشتیبانی نکنند و یا اینکه تمامی کیبوردهای بلوتوثی با ایکس باکس کار نکنند.

این امر در مورد خانواده ایکس باکس وان (شامل وان ایکس و وان اس) و کنسول های جدیدتر ایکس باکس سری ایکس و اس صدق می کند. ساده ترین راه برای اتصال ماوس یا کیبورد به کنسول خود استفاده از اتصال سیمی USB است. می توانید ماوس یا کیبورد را به پورت های USB در جلو یا عقب کنسول وصل کنید.

ماوس و کیبوردهای بی سیم نیز باید کار کنند، به شرط اینکه از دانگل USB بی سیم مخصوص خود استفاده کنند. هیچ کنسول ایکس باکس نمی تواند مستقیماً به صفحه کلید یا ماوس بلوتوث متصل شود که دانگل ندارد. اگر می خواهید هدست بی سیم را به ایکس باکس خود متصل کنید، این امر نیز صدق می کند.

هنگامی که ماوس خود را وصل کردید، می توانید مواردی مانند سرعت اشاره گر و دکمه های سوئپ را با فشار دادن دکمه راهنمای ایکس باکس و رفتن به Profiles & system > Settings > Devices & connections پیکربندی کنید.

برخی از مجموعه های جانبی از دانگل ترکیبی برای ماوس و کیبورد استفاده می کنند. برخی از کاربران مشکلی در کارکردن این دانگل های دو در یک بر روی ایکس باکس خود گزارش کرده اند، بنابراین مسافت پیموده شده شما ممکن است متفاوت باشد. اگر با این مشکلات روبرو شدید، باید از اتصال سیمی USB استفاده کنید.

مایکروسافت پایگاه داده ای بازی هایی که از این امکان پشتیبانی کنند، در مجموعه خود ندارد. به هیچ نمی توان گفت که آیا بازی اجرا شده می تواند از ماوس و کیبورد استفاده کند یا خیر؛ بنابراین تنها راه برای اطمینان این است که خودتان امتحان کنید. البته بازی هایی هستند که از ماوس و کیبورد پشتیبانی می کنند که می توان با عناوینی همچون کالاف دیوتی: مدرن وارفر (و وارزون)، Gears 5، Metro Exodus، Warframe، ماینکرافت، The Sims 4، فورتنایت Sea of Thieves و Microsoft Flight Simulator اشاره کرد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *