در ابتدا لازم است بدانیم موشن گرافیک (Motion Graphic) چیست؟ به علم متحرک سازی عناصر گرافیکی موشن گرافیک گفته می شود. طراحی موشن گرافیک با استفاده از نرم افزار های گرافیکی مختلفی مانند افترافکت، فوتوشاپ، ایلاستریتور و … توسط طراح موشن انجام می شود. موشن گرافیک شکلی از رسانه مدرن در عصر امروزی است.

موشن گرافیک برای چه مشاغلی بهتر است ؟

بطور کلی طراحی موشن گرافیک حرفه ای در زمینه های مختلفی انجام می شود. بطور مثال اگر شما در زمینه آموزشی فعالیت کنید می توانید تولید محتوا خود را به شیوه خلاقانه تری تولید نمایید و بصورت موشن گرافیک یا همان ویدئو خلاقانه با استفاده از عناصر گرافیکی متحرک خلق نمایید. همچنین موشن گرافیک برای ایجاد تبلیغات بسیار اثربخش و کاربردی است. در صورتیکه مشاغل دیگری در زمینه های مختلف دارید و به فکر ایجاد تبلیغات موثر هستید و یا می خواهید تولید محتوا خلاقانه داشته باشید موشن گرافیک گزینه خوبی برای رشد کسب و کار شماست.

کاربردهای موشن گرافیک:

موشن گرافیک در بسیاری از پلتفرم های دیجیتال وجود دارد و استفاده های تجاری فراوانی در برنامه های تلویزیونی ، وب سایت ها ، سینما ، تبلیغات و شبکه های اجتماعی دارد. بر اساس تصاویری که خلق میکنید می توانید در ساخت فیلم های در سطح هالیوود و یا برنامه های موبایل مشارکت داشته باشید.

مراحل ساخت موشن گرافیک شامل چیست ؟

قبل از شروع ساخت در ابتدا باید بدانید هدف شما از ساخت موشن گرافیک چیست و سناریو مختصری داشته باشید و بدانید در مورد چه موضوعی موشن گرافیک می خواهید و مخاطبین شما چه افرادی هستند.

  1. مشاوره و تعیین قیمت و برنامه ریزی زمان انجام کار: در این مرحله تعرفه موشن گرافیک ویستا بر اساس کیفیت و جزئیات کار (سبک تصویری، سبک طراحی و…) و سناریو محاسبه می شود.
  2. نوشتن متن نمایشنامه : در این مرحله دقت داشته باشید که سادگی و شفافیت در متن بسیار مهم می باشد. فرض کنید موشن گرافیک شما 30 ثانیه است پس باید محتوا بگونه ای باشد که همه نکات مورد نظر شما در 30 ثانیه پوشش داده شود. در این مرحله در نظر داشته باشید که حسی که به مخاطب منتقل میکنید مهم است. سبک محتوا موشن گرافیک خود را متناسب با سن مخاطبین و حوزه کاریتان تطبیق دهید.
  3. انتخاب تم رنگ و کنتراست : طراحی گرافیکی مبتنی بر رنگ ها است و رنگ ها منتقل کننده پیام های عاطفی به مخاطبین است. همچنین رنگ باید متناسب با نوع کسب و کار شما انتخاب شود.
  4. ساخت استوری بورد : در این مرحله ساخت تصاویر و صداهای مربوط به متن و توصیف مختصری از صحنه و اقدامات شخصیت ها آغاز می شود و چهارچوب متن (لحظات مهم متن) ایجاد می شود.
  5. تبدیل استوری بورد به طرح : با استفاده از نرم افزار های گرافیکی مانند افترافکت، فوتوشاپ و ایلاستریتور ، چهارچوب بصورت طرح گرافیکی ایجاد می شود.
  6. ضبط صدا : برای ضبط صدا می توانید از افکت های صدا متناسب با صدای گوینده استفاده نمایید. متناسب با بودجه پروژه شما گوینده(صداهای معمولی یا معروف) مشخص می شود.
  7. ساخت انیماتیک : این مرحله ترکیب دو مرحله قبل می باشد و فاز اجرایی اصلی تری است. به اینصورت که انیمیشن و طرح هایی که در استوری بورد ایجاد کردیم، با صدا ترکیب می شود .
  8. رندر اولیه و شناسایی نواقص و اطلاحات : نواقص و اشکالاتی که در طرح اولیه موشن گرافیک وجود دراد اصلاح می شود .
  9. رندر نهایی بدون موزیک : در این مرحله رندر نهایی بدون صدا ایجاد شده و در قالب فرمت های مختلف در دسترس قرار می گیرد.
  10. ادیت موزیک ، جایگذاری افکت های صوتی و رندر نهایی: در این مرحله موزیک ادیت می شده و افکت های صوتی و رندر نهایی جایگذاری می شوند و طراحی موشن گرافیک به پایان می رسد.

لوگو موشن (Logo Motion) یا لوگو اینترو چیست ؟

طراحی لوگو موشن به معنی متحرک سازی لوگو یا برند و به منظور هویت بخشیدن و تبلیغات برند یا لوگو می باشد. طراحی لوگو موشن حرفه ای توسط متخصصین این حوزه و با استفاده از نرم افزار های گرافیکی انجام می شود.

کاربرد لوگو موشن یا آرم استیشن (Arm Station) :

یکی از روش های موثر در جذب مخاطب و تبلیغات با بازدهی بالا با قیمت کم طراحی و ساخت لوگو موشن می باشد. لوگو موشن در تبلیغات ویدئویی استفاده می شود و باعث اعتماد سازی و جذاب تر کردن کسب و کار و برند شما می شود. ساخت لوگو موشن روش کاربردی برای معرفی و شخصیت دهی به برند شماست.

3 نکات طلایی در ساخت لوگو موشن:

لوگو موشن را کوتاه و جذاب انتخاب کنید : یکی از نکاتی که برای تولید لوگو موشن باید در نظر داشته باشید این است که طراحی لوگو موشن را با ویدئو کلیپ اشتباه نگیرید. لوگو موشن به منظور معرفی برند و هدف شما است. هرچه کوتاه تر باشد بیادماندنی تر است.

خلاقیت و نوآوری در طراحی لوگو موشن : نوآوری در خلق لوگو موشن حرف اول را می زند. برای این منظور بهتر است طراحی لوگو موشن را از افراد متخصص بخواهید، چرا که این افراد با استفاده از تکنولوژی های نوین و طرح های خلاقانه لوگو موشن مناسب و موثری برای برند شما خلق می کنند.

صداگذاری موثر : شاید فکر کنید موسیقی یا صدا گذاری در یک لوگو موشن چندان موثر نباشد اما به این نکته توجه داشته باشید که موسیقی و استفاده از عناصر موسیقی موثر در شخصیت دهی به برند شما بسیار تاثیر گذار است و هویت بهتری به کسب و کار شما می بخشد.

نتیجه گیری :

در دنیای امروز تولید محتوا به شیوه های نوین مانند طراحی موشن گرافیک اثرگذاری بهتر و همچنین بازدهی بیشتری برای کسب و کارها ایجاد کرده است و باعث شده مشاغل جدیدی در زمینه های گرافیکی رشد و توسعه بیشتری پیدا کنند. جهت سفارش موشن گرافیک  و تعیین وقت مشاوره رایگان برای طراحی موشن گرافیک می توانید با شرکت نرم افزاری ویستا در تماس باشید و اطلاعات جامع تری کسب کنید. شماره تماس های ما: 02188551470 , 09128756547

سلب مسئولیت: ایستگاه آی تی صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی بوده و سایت مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *