نرم افزار و اینترنت

تلگرام 8.0 منتشر شد: پخش زنده، تنظیم فوروارد پیام و موارد دیگر

بیش از 8 سال است که از راه اندازی اپلیکیشن تلگرام می گذرد و حالا این شرکت در بروزرسانی ماهانه اش، نسخه 8.0 اپلیکیشن خود را با ویژگی های تازه منتشر کرد. این‌ به‌روزرسانی، پخش‌های زنده با تعداد نامحدودی از بینندگان برای گروه‌ها و کانال‌ها، قابلیت حذف عنوان‌ها از رسانه‌ها و پنهان کردن نام ارسال کنندگان در هنگام هدایت پیام، روش آسانی برای رفتن به کانال خوانده نشده بعدی بدون نیاز به بازگشت به فهرست گفتگوها، پنل استیکر بهبود یافته، اموجی‌های متحرک جدید و قابلیت‌های دیگری را به همراه دارد.

پخش زنده نامحدود

بروزرسانی قبلی اپلیکیشن، قابلیت تماس های ویدیوی گروهی را به ابزار قدرتمند برای لایو استریم تبدیل کرد و از این پس تعداد مخاطبان آن نامحدود است (البته با توجه به شهرت کانالتان یا جمعیت جهان می‌تواند محدود باشد).

برای شروع پخش زنده، در صفحه پروفایل گروه یا کانالی که در آن مدیر هستید، بر روی Video Chat (در گروه‌ها) یا Live Stream (در کانال‌ها) ضربه بزنید. بینندگان پخش زنده شما همچنین می‌توانند دست خود را بالا ببرند و در صورتی که شما به آنها اجازه صحبت دهید، می‌توانند به پخشتان بپیوندند.

هدایت انعطاف‌پذیر پیام‌ها

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید پیامی را فوروارد کنید اما نام فرستنده آن مشخص نباشد. حالا وقتی پیام را فوروارد می‌کنید می‌توانید با لمس بخش پیش‌نمایش آن را شخصی‌سازی کنید. به‌طور مثال نام فرستنده را حذف کرده یا کپشن را از بین ببرید. حتی می‌توانید برخی پیام‌ها را حذف کرده و یا اگر مخاطب را اشتباه انتخاب کرده‌اید آن را تغییر دهید.

رفتن به کانال بعدی

در تلگرام میلیون‌ها کانال یک به چند وجود دارد که کاربران برای اخبار، رویدادها و سایر محتوا آن‌ها را دنبال می‌کنند. برای اینکه به آسانی از اخبار مطلع شوید، می‌توانید بدون نیاز به بازگشت به فهرست گفتگوهایتان، در کانال‌هایی که دنبال می‌کنید، پیمایش کنید. هنگامی که به پایین یک کانال رسیدید، به بالا بکشید تا به کانال خوانده نشده بعدی بروید.

در صورتی که فهرست گفتگوهای خود را با پوشه‌ها و گفتگوهای بایگانی شده مرتب کرده‌اید، اپلیکیشن از ساختار تنظیم شده شما ‌پیروی می‌کند: ابتدا کانال‌های پوشه فعلی، سپس کانال‌های درون هر پوشه، و بعد کانال‌های باقیمانده در قسمت تمامی گفتگوها و بایگانی. به سادگی کانالی را از پوشه درسی خود باز کرده تا تمامی آن‌ها را بدون اینکه حواستان با میم‌ها پرت شود بخوانید، و بالعکس.

استیکرهای محبوب

از این پس در تلگرام 8 استیکرهای محبوب دنیا را می‌توانید در بالای استیکرهای اخیر خود مشاهده کنید و با کلیک روی Add آن را به مجموعه خود اضافه کنید. همچنین حالا وقتی یک ایموجی تایپ می‌کنید، استیکرهای پیشنهادی بزرگ‌تر نمایش داده می‌شود. علاوه بر این اگر مشغول انتخاب استیکر باشید مخاطب شما در بالای صفحه عبارت choosing a sticker را مشاهده می‌کند. پس با خیال راحت به انتخابتان ادامه دهید.

شمارنده‌های دیدگاه‌های خوانده نشده

بسیاری از کانال‌ها برای پست‌هایشان دیدگاه‌ها را فعال کرده‌اند تا دنبال کنندگان بتوانند تعامل داشته باشند و افکارشان را به اشتراک بگذارند. درست مثل گفتگوها، هنگامی که رشته دیدگاهی را باز می‌کنید که حاوی پیام‌های جدید است، از این پس یک شمارنده ظاهر می‌شود که تعداد دیدگاه‌های خوانده نشده را نشان می‌دهد.

ایموجی‌های متحرک بیشتر

تلگرام 8 حالا 21 ایموجی متحرک دیگر نیز اضافه کرده است. اگر این ایموجی‌ها را به صورت تکی ارسال کنید به شکل متحرک و بزرگ برای مخاطبتان ارسال خواهد شد. آخرین نسخه از تلگرام را می‌توانید برای اندروید از پلی استور و برای iOS از اپ استور اپل دریافت کنید.

منبع
telegram
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا