برند Vimeo امروز اعلام کرد که از استاندارد Dolby Vision HDR پشتیبانی می کند. در حالی که این شرکت قبلاً از بارگذاری محتوای HDR10 پشتیبانی می کرد، پشتیبانی Dolby Vision یک تجربه مشاهده حتی با کیفیت بالاتر را امکان پذیر می کند.

اگر می خواهید یک فیلم Dolby Vision بارگذاری کنید، در حال حاضر می توانید آن را از هر دستگاهی صرف نظر از ردیف حساب Vimeo خود انجام دهید. برای اطمینان از اینکه ویدیوی دالبی ویژن شما به درستی نمایش داده می شود، فقط باید مطمئن شوید که در مشخصات HEVC 10-bit، HLG و Dolby Vision 8.4 قرار دارد. Vimeo بقیه را بطور خودکار مشخص می کند، از جمله ایجاد استاندارد HDR10، محدوده گسترده SDR و نسخه های SDR.

حالا قسمت پیچیده به میان آمده و مشاهده محتوای Dolby Vision در حال حاضر فقط روی دستگاه های اپل امکان پذیر می کند؛ این شامل آیفون 8 و جدیدتر، آیپد پرو نسل 2 و بالاتر، مدل های مک انتخابی و Apple TV 4K متصل به تلویزیون دالبی ویژن است. این کار را می توان در سافاری یا در اپلیکیشن Vimeo انجام داد.

گفتنی است که این محدودیت هیچ تفاوتی با محدودیت هایی که Vimeo قبلاً برای محتوای استاندارد HDR10 خود داشت، که فقط در دستگاه های اپل قابل مشاهده بوده، ندارد. این بدان معناست که اگر از دستگاه اندروید یا ویندوز استفاده می کنید، فقط نسخه SDR را مشاهده خواهید کرد. نکته جالب این است که اگر مدل آیفون 12 دارید، می توانید بدون نیاز به رایانه، یک فیلم Dolby Vision را مستقیماً در Vimeo ضبط، ویرایش و بارگذاری کنید. آیفون 12 با همان فرمت HEVC 10-bit HLG Dolby Vision 8.4 که Vimeo به آن احتیاج داشته، ضبط می کند، بنابراین هیچ مشکلی در زمینه سازگاری نخواهید داشت.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *