نرم افزار و اینترنت

اپل iOS 15 و iPadOS 15 را در تاریخ 20 سپتامبر منتشر می کند

اپل اعلام کرد که سیستم عامل iOS 15 و iPadOS 15 را در تاریخ 20 سپتامبر منتشر می کند. این شرکت در ماه ژوئن به روزرسانی های جدید سیستم عامل رایگان را در WWDC 2021 معرفی و در تابستان بتای عمومی را ارائه کرد.

هر دو نسخه جدید iOS و iPadOS دارای ویژگی های قابل توجهی هستند که شامل تغییرات در اعلان ها مانند افزودن خلاصه اعلان ها، حالت های تمرکز برای ایجاد لیست های متمایز از اپلیکیشن ها و اعلان هایی است که در زمان های مختلف روز به کاربران امکان دسترسی به آنها داده می شود، پیشرفت هایی در فیس تایم که شامل قابلیت دعوت از کاربران اندروید و ویندوز برای تماس می شود.

در آیپد، iPadOS 15 سرانجام ویژگی های iOS 14 مانند کتابخانه اپلیکیشن و ویجت های قابل تغییر را به ارمغان می آورد. به عنوان بخشی از به روز رسانی، اپل بار دیگر نحوه عملکرد چند وظیفه ای را تغییر داده و با منوی جدید برای صفحه تقسیم شده و “قفسه” برای سازماندهی برنامه هایی که پنجره های جداگانه مانند سافاری را ارائه می دهد.

ورود برخی از ویژگی ها برای iOS 15 و iPadOS 15 کمی بیشتر طول می کشد. اپل می گوید SharePlay، قابلیت به اشتراک گذاری ویدیو و صدا به صورت زنده از طریق تماس فیس تایم، برای اواخر پاییز برنامه ریزی شده است.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا