نرم افزار و اینترنت

گوگل اولین پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 13 را منتشر کرد

گوگل امروز به توسعه دهندگان اپلیکیشن اندروید هدیه ای برای روز ولنتاین در قالب اولین پیش نمایش اندروید 13 را ارائه کرد. مهم است که توجه داشته باشید که این صرفا یک نگاه اولیه به سیستم عامل آینده بوده و فقط برای توسعه دهندگان در نظر گرفته شده است. اولین نسخه بتا که برای عموم آماده می شود باید در ماه آوریل ارائه شود، در حالی که انتشار نهایی اندروید 13 برای مدتی بعد از جولای برنامه ریزی شده است.

برای بررسی کل جدول زمانی منتشر شده توسط گوگل، باید منتظر دومین پیش‌نمایش توسعه‌دهنده در ماه آینده باشیم، سپس نسخه بتا در آوریل و یکی در ماه مه، سپس دو نسخه با “Platform Stability” (نامزدهای انتشار، همانطور که سایر شرکت‌ها آنها را نامیده می‌شوند) در ژوئن و جولای منتظر باشیم.

حالا بیایید ببینیم چه چیزی جدید است؛ با تمرکز مجدد بر حریم خصوصی و امنیت در هسته، اندروید 13 یک انتخابگر عکس سیستم جدید را به عنوان روشی استاندارد و بهینه برای اشتراک‌گذاری ایمن تصاویر محلی و مبتنی بر ابر ارائه می‌کند. این برنامه کاری را که انتخابگر سند اندروید انجام می‌دهد – به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به مجوز برنامه برای مشاهده همه رسانه‌های دستگاه، فایل‌ها را به اشتراک بگذارید – به انتخاب عکس‌ها و ویدیوها نیز بسط می‌دهد.

این در نهایت می‌تواند از طریق به‌روزرسانی‌های گوگل پلی برای همه دستگاه‌های دارای اندروید 11 و بالاتر (به جز اندروید گو) به تعداد بیشتری از کاربران اندروید برسد. در مورد به‌روزرسانی‌های گوگل پلی، با اضافه شدن ماژول‌های جدید به این مکانیسم به‌روزرسانی، «بیشتر اندروید» را پوشش می‌دهد. در مرحله بعد، اپلیکیشن ها می‌توانند بدون نیاز به مجوز مکان، دستگاه‌های اطراف را از طریق Wi-Fi کشف کرده و به آن‌ها متصل شوند. فرآیند افزودن تایل های سفارشی به Quick Settings با یک API جدید و همچنین یک گفتگوی سیستم جدید ساده می شود که به شما امکان می دهد یک تایل را از داخل یک اپلیکیشن اضافه کنید.

موتور رنگی که به‌صورت دینامیک تنظیم می‌شود، در اندروید 13،  نه فقط آیکون‌های گوگل، بلکه به همه آیکون های اپلیکیشن ها گسترش می‌یابد. البته، توسعه دهندگان باید آیکون های سازگار برای اپلیکیشن های خود را برای این کار ارائه کنند. این نمادهای سفارشی ابتدا در پیکسل ها در دسترس خواهند بود، اما گوگل وعده داده که با شرکای سازنده دستگاه خود همکاری کند تا آنها را به گوشی های بیشتری بیاورد.

شما همچنین در اندروید 13 ترجیح زبان هر برنامه را دریافت می‌کنید که باید به خوبی برای کاربران چند زبانه مناسب باشد. اگر توسعه‌دهنده هستید و علاقه‌مند به آزمایش این بیلد اندروید 13 هستید، می‌توانید یک ایمیج سیستمی را روی پیکسل 6 و 6 پرو، پیکسل 5a 5G، پیکسل 5، پیکسل 4a 5G، پیکسل 4a، پیکسل 4 ایکس ال، یا Pixel 4 فلش کنید. این بیلد دارای برچسب TPP1.220114.001 است.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا