اپل به طور رسمی بخش رده بالای سری آیفون 13 را معرفی کرد: آیفون 13 پرو و 13 پرو مکس. تراشه A15 Bionic سریعتر، سه دوربین کاملاً جدید و صفحه نمایش بهبود یافته با نرخ تازه سازی بالا 120Hz ProMotion که می تواند به اندازه 1000 نیت روشن شود. قیمت آیفون 13 پرو 999 دلار و آیفون 13 پرو مکس 1099 دلار قیمت دارد. هر دو از روز جمعه در دسترس هستند و در 24 سپتامبر ارسال می شوند.

اندازه صفحه نمایش های OLED هر دو مدل در سال گذشته 6.1 و 6.7 اینچ است اما دارای بریدگی های کمی کوچکتر است که فضای بیشتری را در نوار وضعیت iOS ایجاد کند. اپل می گوید این گوشی ها دارای سیستم سه دوربین کاملا جدید هستند. فوق عریض باید عکاسی در نور کم بهتر را ارائه دهد و تله فوتو اکنون به زوم 3 برابر می رسد و امکان بزرگنمایی اپتیکال 6 برابر در سه دوربین را فراهم می کند. هر سه دوربین در حال حاضر دارای حالت شب هستند و یک حالت ماکرو جدید برای عکاسی از سوژه ها در فاصله 2 سانتی متری وجود دارد.

از نظر نرم افزاری، اپل پروفایل های عکاسی جدیدی را ارائه کرده که به نظر می رسد کمی شبیه به فیلترهای دوربین معمولی با دوز اضافی عکاسی محاسباتی عمل می کنند. در بخش ویدیو، ویژگی تمرکز سینمایی معرفی شده برای آیفون 13 در 13 پرو و پرو مکس نیز در دسترس خواهد بود. آیفون 13 پرو همچنین می تواند با حداکثر سرعت 4K/30 فریم در ثانیه در ProRes فیلمبرداری کند، فرمت ویدیویی با کیفیت بالاتر که به ویرایشگران ویدیو هنگام کنترل تغییرات بیشتری پس از فیلمبرداری می دهد.

از نظر سخت افزاری، هر دو دستگاه از تراشه جدید A15 Bionic اپل استفاده می کنند، که سرعت آشنا CPU و GPU را نسبت به سال گذشته افزایش می دهد. اپل همچنین می گوید این تراشه باید برای کارهای یادگیری ماشین سریعتر باشد. عمر باتری نیز بهبود یافته است، زیرا 13 پرو 1.5 ساعت بیشتر از 12 پرو دوام می آورد و 13 پرو مکس نیز 2.5 ساعت بیشتر از 12 پرو مکس با شارژ دوام می آورد. گزینه های ذخیره سازی آیفون 13 پرو از 128 گیگابایت تا 1 ترابایت متغیر بوده که بیشترین ذخیره سازی که اپل تاکنون بر روی گوشی ارائه کرده است.

این سومین سالی است که اپل خط گوشی اصلی خود را به دستگاه های معمولی و “پرو” تقسیم می کند. سال گذشته، با این حال، بسیاری از منتقدان اشاره کردند که تفاوت زیادی بین آیفون 12 و 12 پرو وجود ندارد. بله، 12 پرو دارای یک دوربین تله اضافی، سنسور لیدار و رم و حافظه اصلی بیشتر بود، اما طراحی اولیه، پردازنده، قابلیت های 5G و صفحه نمایش OLED همه شبیه به آیفون 12 معمولی بودند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *