اپل نگران این نیست که عدد 13 بدشانس باشد. این شرکت به تازگی از جدیدترین نسل گوشی های هوشمند خود، آیفون 13 و آیفون 13 مینی رونمایی کرده است. جای تعجب نیست که تقریباً شبیه به آیفون 12 سال گذشته است، اما اولین نگاه ما به آن نشان دهنده 20 درصد ناچ کوچکتر در جلو برای Face ID و همچنین یک ماژول دوربین بازطراحی شده است – اما در کل، از نظر بصری تقریباً شبیه به آیفون 12 است.

از همه مهمتر، آیفون 13 دارای باتری بزرگتری است، چیزی که باید برای هر دو گوشی، به ویژه آیفون 13 مینی استقبال شود. امسال این گوشی از نمایشگرهای روشن تری برخوردار است، اما اپل می گوید بیشتر کاربران آیفون 13 مینی 1.5 ساعت بیشتر استفاده خواهند کرد، در حالی که آیفون 13 استاندارد 2.5 ساعت بیشتر از آیفون 12 دوام می آورد. با توجه به اینکه عمر باتری احتمالاً یکی از بزرگترین معایب آیفون های سال گذشته بوده است، این امر باید به کاربران کمی آرامش بدهد. اندازه صفحه نمایش مشابه سال گذشته است: 6.1 اینچ برای آیفون 13 و 5.4 اینچ در آیفون 13 مینی.

طبق معمول، آیفون جدید دارای جدیدترین تراشه سری A اپل بوده و امسال این پردازنده A15 Bionic است. این تراشه 5 نانومتری نزدیک به 15 میلیارد ترانزیستور همراه بوده که به گفته اپل 50 درصد سریعتر از رقبای خود است. این تراشه دارای دو هسته جدید با کارایی بالا، چهار هسته کارآمد جدید، 30 درصد سریعتر پردازنده گرافیکی پنج هسته ای و موتور عصبی سریعتر، پردازنده اختصاصی شبکه عصبی آن است.

در مورد دوربین ها، اپل سنسور دوربین عریض و لنز جدیدی دارد. اپل می گوید بزرگترین سنسور دوربین خود را که تا به حال در سیستم دوربین دوگانه در گوشی های خود قرار داده، و پیکسل های بزرگتری نسبت به گوشی قبلی دارد. آیفون 13 همچنین دارای سیستم لرزشگیر اپتیکال تغییر سنسور است که اولین بار در سال گذشته به آیفون 12 پرو مکس عرضه شد – در دسترس بودن این سیستم در گوشی های ارزان قیمت تر، پیشرفت خوبی خواهد بود. همچنین یک سنسور دوربین فوق عریض جدید نیز وجود دارد.

اپل در سالهای اخیر یک ویدیو را به یک تمرکز ویژه تبدیل کرده، و این در مورد آیفون 13 نیز صادق است. این شرکت یک حالت جدید به نام “حالت سینمایی” را به نمایش می گذارد، اما آنها هنوز دقیقا درباره این موضوع صحبت نکرده اند. ما در کلیپی که نشان دادند آن را در عمل مشاهده کردیم و به نظر می رسد که به دوربین اجازه می دهد فوکوس را به طور یکپارچه بین پیش زمینه و پس زمینه حرکت دهد.

همانطور که اپل می گوید، انتقال فوکوس به فوکوس به صورت خودکار جابجا می شود و توجه شخصیت را دنبال می کند تا بداند توجه شما را به کجا معطوف می کند. به طور طبیعی، در هر زمان می توانید برای تغییر فوکوس ضربه بزنید. پشتیبانی 5G برای آیفون 13 نیز گسترش یافته است – سیستم آنتن بیشتر از همیشه روی اپراتورها کار می کند. تا پایان سال، اپل می گوید 5G روی 200 شرکت مخابراتی در 60 کشور کار خواهد کرد.

در مورد قیمت ، اپل امسال شرایط را ثابت نگه داشته است: قیمت آیفون 13 مینی از 699 دلار شروع می شود، در حالی که آیفون 13 از 799 دلار شروع می شود. هر دو گوشی دارای 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی هستند (دو برابر سال قبل)، که یکی دیگر از پیشرفتهای مهم نسبت به مدل سال گذشته است. پیش خرید روز جمعه باز می شود و گوشی ها در 24 سپتامبر در دسترس خواهند بود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *