همانطور که به خاطر دارید، دیگر خبری از برند Mi نیست و شیائومی نشان Mi را از گوشی های پرچمدارش کنار گذاشته است و سری 11T پیشگام این تغییر نام تجاری است. اکنون در این مقاله قصد داریم تا به نقد و بررسی گوشی شیائومی 11T پرو بپردازیم. 

به عنوان بخشی از استراتژی تغییر نام تجاری وسیع تر، گوشی های ردمی دیگر از شیائومی استفاده نمی کنند، گوشی های پوکو هرگز استفاده نکرده اند، و اکنون فقط پیشنهادات گران قیمت تر، که قبلاً با نام Mi شناخته می شد، فقط نام شیائومی را در خود خواهند داشت. 11T پرو بر روی Mi 11i ساخته شده، که شاید محبوب ترین در بین سری 11 نیست.

مشخصات سخت افزاری

  • بدنه: 164.1 در 76.9 در 8.8 میلیمتر، 204 گرم؛ فریم آلومینیوم، شیشه گوریلا گلس ویکتوس، درجه IP53
  • نمایشگر: 6.67 اینچی سوپر املود، رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل، نرخ تازه سازی 120 هرتز، نرخ نمونه برداری 480 هرتز، روشنایی 1000 نیت، استاندارد +HDR10
  • تراشه: کوالکام اسنپدراگون 888؛ گرافیک Adreno 660
  • حافظه: 8/12 گیگابایت رم، 128/256 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1
  • سیستم عامل: MIUI 12.5 مبتنی بر اندروید 11
  • دوربین پشتی: اصلی 108 مگاپیکسل f/1.8، اولتراواید 8 مگاپیکسل f/2.2، ماکرو 5 مگاپیکسل
  • دوربین جلویی: 16 مگاپیکسل f/2.4
  • باتری: 5000 میلی آمپر ساعت، شارژ سریع 120 وات
  • سایر قابلیت ها: سنسور اثر انگشت، اسپیکرهای استریو تنظیم شده توسط Kardon به همراه دالبی اتمز و پورت اینفرارد

این گوشی جدید شامل برخی از مشخصات رده بالا است که در بسته ای مقرون به صرفه قرار گرفته تا بتواند متقاضیان اصلی را با کمترین هزینه جذب کند. آیا این “قاتل پرچمدار” می تواند در زمینه شلوغ دستگاه های میان رده رده بالا متمایز شود؟ در ادامه بررسی با ایستگاه آی تی همراه باشید. سری 11T دقیقاً زیر Mi 11 و Mi 11 Ultra قرار دارد که اوایل امسال منتشر شد و جانشین سری Mi 10T از سال 2020 است.

همانطور که ممکن است متوجه شده باشید، شیائومی برند “Mi” را برای این محصول و همه محصولات آینده در مجموعه گوشی های اصلی شیائومی کنار گذاشته است. 11T پرو، به ویژه، در رقابت میان رده متوسط بالا با قیمت های مشابه از سوی سامسونگ، موتورولا و وان پلاس، روبرو است. شیائومی سه نسخه از 11T Pro را ارائه می دهد، از جمله یکی با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه، یکی با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه، و دیگری با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی. رنگ های 11T پرو شامل خاکستری خاکستری، سفید مهتابی و آبی آسمانی است.

این تلفن ابتدا در چین به فروش رسیده و سپس در دسترس جهانی قرار می گیرد. خریداران بالقوه آمریکایی آن را از طریق خرده فروشان شخص ثالث به صورت آنلاین پیدا می کنند، اگرچه شیائومی اعلام نکرده که این گوشی چه زمانی به دست خرده فروشان می رسد.

طراحی و کیفیت ساخت

شیائومی 11T پرو از نظر طراحی کمی شبیه نسخه معمولی به نظر می رسد. این یک اسلب بسیار استاندارد است که از متریال اولیه آسیاب مونتاژ شده است. هیچ چیز در مورد ظاهر آن به طور خاص برجسته نیست. شکل اولیه گوشی چندان دور از Mi 11 نیست که اوایل امسال شاهد آن بودیم. می توانید آن را یک مستطیل ساده بنامید.

چهار گوشه به طرز دلپذیری گرد شده و پنل عقب تا حدودی تهاجمی در امتداد لبه های کناری خم می شود در حالی که جلو کاملاً صاف است. صفحه نمایش در یک قاب پلاستیکی قرار گرفته که حاشیه بسیار کمی را تشکیل می دهد. این قطعات در قسمت میانی آلیاژ آلومینیوم قرار گرفته اند و پنل عقب از شیشه مقاوم ساخته شده است. همچنین صفحه نمایش توسط Gorilla Glass Victus محافظت می شود؛ این سخت ترین مورد موجود در کورینگ در حال حاضر است و معمولاً مخصوص پرچمداران برتر مورد استفاده قرار می گیرد. با این وجود، شیائومی مناسب می دید که محافظ صفحه را روی شیشه نصب کند – این محافظت زیادی است!

رنگ نسخه مورد بررسی ما خاکستری Meteorite Grey است که یک الگوی افقی با دانه های ریز دارد که از پهلو به پهلو حرکت می کند، اگرچه به سختی می توان این الگو را روی متریال براق مستعد اثر انگشت که پشت آن را می پوشاند، تشخیص داد. این دستگاه به دلیل داشتن صفحه نمایش بزرگ، 164.1 در 76.9 در 8.8 میلی متر بوده، اما شیائومی به لطف متریال بدنه وزن خود را تا 204 گرم کاهش داد. به نظر می رسد 11T پرو برای نگه داشتن و استفاده در طول یک هفته راحت است ، اگرچه شیشه پشتی آن لغزنده است.

شیائومی 11T پرو در یک جعبه کاغذ سفید بسته بندی شده که لوگوی جدید شیائومی روی آن حک شده است. در داخل شما یک آداپتور قدرتمند 120 واتی و یک کابل USB-C با درجه 6A پیدا خواهید کرد. رسم شیائومی این است که گوشی های خود را به خوبی محافظت می کند و 11T پرو نیز از این قاعده مستثنی نیست. جعبه خرده فروشی دارای یک قاب سیلیکونی شفاف بوده، در حالی که روی صفحه نمایش یک فیلم نازک ضد خش در کارخانه اعمال شده است.

شاسی شامل مجموعه ای معمولی از ویژگی ها در مکان هایی است که انتظار دارید آنها را پیدا کنید. شایان ذکر است، 11T پرو از دو سیم کارت پشتیبانی می کند که هر دو می توانند به شبکه های 5G متصل شوند. هرچند جایی برای کارت حافظه microSD وجود ندارد.یک پورت USB-C حاشیه پایینی را فرا گرفته و دکمه های کنترل در سمت راست قرار گرفته اند.

دکمه پاور به عنوان سنسور اثر انگشت عمل می کند. سلسله آسان بود و باز کردن قفل تلفن سریع و قابل اعتماد می باشد. در قسمت جلوی صدا، جک هدفون وجود ندارد اما بلندگوهای استریو حضور دارد. شیائومی برای تنظیم دقیق بلندگوها که قابلیت Dolby Atmos را دارند، از Harman Kardon استفاده کرد. این تلفن صدای عالی تولید می کرد. موسیقی با تعادل دلپذیری از پایین ترین و بالاترین سطح روبرو شد و فیلم ها به اندازه کافی پانچ را ارائه کردند. 11T پرو می تواند یک اتاق معمولی را با موسیقی پر کند و این کار را بدون تحریف یا تجزیه انجام دهد.

ماژول دوربین (خوشبختانه) هیچ شباهتی به ماژول دوربین عظیم می 11 اولترا ندارد. در عوض، این یک تغییر کمی بیشتر از ماژول دوربین می 11 است. ماژول بالا رفته در دو سطح وجود دارد که لنزها در یک ردیف و ترکیب فلش و میکروفون در لایه دیگر قرار دارند. لنز اصلی دارای یک لبه خاکستری بسیار بازتابنده در اطراف خود است که آن را از نظر بصری متمایز می کند در حالی که لنز فوق عریض دارای لبه کم بازتابی است. تا آنجا که به درجه IP مربوط می شود، گوشی دارای محافظ IP53 از گرد و غبار و آب است. این بدان معناست که می تواند کمی گرد و غبار و پاشش را تحمل کند، اما کاملاً ضد گرد و غبار نیست.

صفحه نمایش

یکی از جالب ترین ویژگی های 11T پرو صفحه نمایش ارتقا یافته 6.67 اینچی AMOLED آن است. از یک پنل تخت با وضوح 1080 در 2400 پیکسل، رنگ 10 بیتی برای بیش از 1 میلیارد رنگ و پشتیبانی از نرخ تازه سازی 120 هرتز استفاده می کند. تا اینجا – به نظر می رسد آنچه در بسیاری از گوشی های شیائومی دیده ایم. صفحه نمایش دارای یک سوراخ کوچک برای دوربین سلفی بوده و با یک ورق گوریلا گلس Victus پوشانده شده است.

سرانجام، سنسورهای لمسی با نرخ نمونه برداری 480 هرتز کار می کنند، چیزی که بسیاری از بازی ها از آن قدردانی می کنند. اما موارد بیشتری وجود دارد! صفحه نمایش 11T پرو علاوه بر پشتیبانی از HDR10 و HDR10+ از Dolby Vision نیز پشتیبانی می کند. این چیزی است که فقط برای گران ترین گوشی های شیائومی مانند میکس 4 و 11 اولترا محفوظ بود.

وب سایت ها ، شبکه های اجتماعی و محتوای ویدیویی به طرز خیره کننده ای واضح و شارپ روی صفحه نمایش هستند، اگرچه این یک مرحله پایین تر از وضوح WQHD+ می 11 و 11 اولترا است. رنگ و روشنایی درجه یک است. همانطور که در ابتدا اشاره شد، صفحه نمایش بیش از یک میلیارد رنگ را پشتیبانی می کند و دارای نسبت کنتراست پنج میلیون به یک است. همراه با 800 نیت روشنایی استاندارد و 1000 نیت حداکثر روشنایی، صفحه نمایش مقدار زیادی نور را از خود دور می کند و حتی در روشن ترین شرایط نیز به راحتی قابل مشاهده و استفاده است.

مانند بسیاری از پرچمداران رقیب، صفحه نمایش 11T پرو می تواند نرخ تازه سازی را از 60 هرتز (استاندارد) تا 120 هرتز (تطبیقی) افزایش دهد. هنگام حرکت در بین برنامه ها و رابط کاربری، چرخاندن تنظیمات 120 هرتز باعث پیمایش بسیار روان و متحرک سازی روی صفحه می شود. با وجود تطبیق پذیری نرخ تازه سازی، این گوشی در حالت 120 هرتز از قدرت بیشتری استفاده می کند. در کل، شیائومی یک صفحه نمایش عالی برای 11T پرو مونتاژ کرد.

عمر باتری

11T Pro دارای برخی از پیشرفته ترین فناوری باتری شیائومی است که تضمین می کند گوشی همیشه در زمان نیاز به شارژ باشد. برای شروع، شیائومی تصمیم به چیدمان دو سلولی گرفت، با باتری های جداگانه 2500 میلی آمپر ساعتی که ظرفیت کلی آنها 5000 میلی آمپر ساعت بود. این یک سلول قدرت بزرگ است، اما برای دستگاهی در این دسته انتظار می رود.

در طول مدت زمان کار با گوشی، به طور متوسط زمان روشن شدن صفحه نمایش آن بیش از شش ساعت بود. بهترین کاری که انجام داد نزدیک به 6.5 ساعت بود و حالت 120 هرتز روشن بود. اگر از 60 هرتز استفاده کنید، زمان روشن شدن صفحه نمایش را نزدیک به هفت ساعت خواهید دید. 11T پرو یکی از سریعترین شارژرهای گوشی در جهان است. از شارژ سیمی 120 واتی پشتیبانی می کند و با شارژر 120 واتی در جعبه ارسال می شود.

خب، چقدر سریع است؟ شارژ صفر تا 100 درصد آن حدود 17 دقیقه به طول می انجامد، درحالیکه با 10 دقیقه اتصال، به شما 72 درصد شارژ می دهد. با چنین سرعت های شارژ، تقریباً همیشه وقت دارید که کاملاً دستگاه را شارژ کنید، حتی وقتی عجله دارید. شیائومی می گوید این دستگاه می تواند این سرعت های سریع شارژ را در طول زمان (> 800 دور شارژ) مدیریت کند و این کار را بدون گرم شدن و آسیب رساندن به باتری انجام دهد.

در زمان استفاده از گوشی، هنگام شارژ با شارژر 120 واتی شامل کوچکترین درجه گرما شدم. متاسفانه 11 تی پرو از شارژ بی سیم پشتیبانی نمی کند. این حتی در یک پرچمدار فرعی یکی از ویژگی های اصلی مفقود شده است. در حالی که شارژ سریع با سیم کاملاً عالی است، شارژ بی سیم به راحتی حذف شده که مطمئناً برخی از خریداران که در گوشی های موجود خود به آن عادت کرده اند از دست خواهند داد.

بازده و کارایی

شیائومی مطمئناً از پردازنده کوالکام اسنپدراگون 888 برای 11T پرو استفاده کرده است. این چیپست برتر سال 2021 است (بدون نسخه پلاس متمرکز بر بازی) و تقریباً همه پرچمداران نتیجه را تأمین می کند. این دستگاه با رم LPDDR5 و حافظه UFS 3.1 برای حداکثر سرعت و انواع وظایف جفت می شود. در طول استفاده روزانه از گوشی، شاهد عملکرد تقریباً بی عیب و نقص بودیم. دستگاه به سرعت و هموار با کندی یا افت بسیار اندک کار می کرد.

انتقال صفحه مانند مایع بود و اپ ها از همه نوع در یک چشمک زدن باز می شدند. برنامه های پرطرفدار مانند بازی های سه بعدی زنده شده و تجربه های فوق العاده ای را ارائه می دهند. نمرات معیار برای 11T پرو عالی بود، اگرچه بهترین چیزی نیست که از دستگاه اسنپدراگون 888 دیده ایم. در قسمت بی سیم، دستگاه از 5G زیر 6 گیگاهرتز پشتیبانی می کند.

نسخه آنلاک این گوشی از طریق خرده فروشان آنلاین در آمریکا به فروش می رسد و با برخی از باندهای 5G آمریکا برای AT&T و T-Mobile سازگار است، اما نه همه. به خاطر داشته باشید که از mmWave 5G در شبکه های سازگار مانند ورایزون پشتیبانی نمی کند. همچنین Wi-Fi 6 و بلوتوث 5.2 روی آن نصب شده است. Wi-Fi 6E می تواند گوشی را برای محافظت در آینده به سطح دیگری برساند، اما Wi-Fi 6 حداقل عملکرد محکم را با شبکه های مدرن تضمین می کند و با آنچه انتظار می رود با این قیمت ببینیم مطابقت دارد.

کیفیت دوربین

شیائومی از تنظیمات اخیر دوربین سری Mi برای سنسورهای 11T پرو فاصله زیادی نگرفت. به این معنی که یک دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی و یک دوربین تله ماکرو 5 مگاپیکسلی در پشت به همراه یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی در جلو دریافت می کنید. اینها هنگام ثبت عکس های مختلف انعطاف پذیری زیادی را در اختیار دارندگان 11T پرو قرار می دهند.

حالت های عکاسی دوربین قوی هستند و شامل یک چرخ فلک اصلی در منظره یاب است که بین پرو، ویدیو، عکس، پرتره و موارد دیگر قرار می گیرد. در برگه بیشتر، حالت های عکاسی گسترده ای از جمله شب، 108 مگاپیکسل، فیلم کوتاه، پانوراما، اسکنر اسناد، vlog، اسلوموشن، تایم لپس، جلوه های فیلم، نوردهی طولانی، فیلم دوگانه و کلون را خواهید یافت.

دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی با قابلیت ترکیب 9 به 1، تصاویر نهایی 12 مگاپیکسلی را در اندازه پیکسل 2.1μm ثبت می کند. البته، در صورت تمایل می توانید از رزولوشن کامل 108 مگاپیکسل دوربین اصلی استفاده کنید. این لنز سریع با گشودگی دیافراگم f/1.75 همراه بوده، و به این معنی که نور زیادی را وارد می کند.

عکس های معمولی در طول روز که با دوربین اصلی گرفته شده با فوکوس قوی، نوردهی خوب و نمایش رنگ دقیق همراه است. عملکرد HDR اغلب مواقع تعادل مناسب را ایجاد می کند. لنز 8 مگاپیکسلی فوق عریض زاویه دید 120 درجه دارد. این مقدار هنوز بسیار وسیع است و در واقع باعث ایجاد کمی اعوجاج در تصاویر حاصله می شود. هرچند عکس هایی گرفته شده برای یک سنسور فوق عریض متوسط بود. هنوز کشش قابل توجهی در گوشه اکثر تصاویر وجود داشت، اما خیلی بد نبود. فوق عریض همچنین با نوردهی و جزئیات دست و پنجه نرم کرده و بیشتر مستلزم افزایش نویز است.

دوربین 5 مگاپیکسلی تله ماکرو به شما کمک می کند تا از نمای نزدیک بهتر عکس بگیرید. این لنز ماکرو است اما دارای زوم اپتیکال کمی است. این به شما امکان می دهد تا از فاصله بیشتری از سوژه عکس های ماکرو بگیرید. در بیشتر مواقع شما نیاز دارید که دقیقاً بالای سوژه خود قرار بگیرید تا روی یک عکس فوکوس کنید. این لنز به شما امکان می دهد کمی در محدوده 3 تا 7 سانتی متر عقب بکشید. علاوه بر این، دارای فوکوس خودکار است که به وضوح بیشتر کمک می کند. گرفتن عکس های فوکوس بسیار سخت بود، حتی با عملکرد فوکوس خودکار.

عکسبرداری در نور کم نتایج مورد انتظار را به همراه داشت. این بدان معناست که کمی نویز و دانه در تصاویر قابل مشاهده است. تراز سفیدی خوب به نظر می رسد، اما فوکوس یک لمس نرم است. عکاسی در حالت شب در بهترین حالت نتایج متفاوتی را ارائه می دهد. در حالی که دوربین قادر است مقدار مناسبی از نور را هضم کرده و جزئیات را به نمایش بگذارد، این کار را با هزینه نویز و دانه ای انجام می دهد که بر پیکسل سنگینی می کند.

نرم افزار و رابط کاربری

شیائومی 11T پرو بر روی رابط کاربری MIUI 12.5 مبتنی بر سیستم عامل اندروید 11 اجرا می شود. پوسته رابط، در بیشتر موارد یک تنوع مناسب در اندروید است. قابل توجه ترین تفاوت بین MIUI 12.5 و اندروید 11 موجود در فونت ها، آیکون های اپلیکیشن و نحوه چیدمان منوی تنظیمات است. با این حال یک مزاحمت عمده یعنی تبلیغات درون برنامه ای وجود دارد.

هنگام استفاده از اپلیکیشن های توسعه یافته توسط شیائومی، مانند مدیریت فایل، با تعدادی تبلیعات روبه‌رو می شویم. هنگام انجام کارهایی مانند دانلود اپلیکیشن ها، تبلیغات در پایین صفحه ظاهر می شود؛ این واقعاً جالب نیست! حداقل رابط کاربری اصلی بدون آگهی است و به شما امکان می دهد مقدار زیادی سفارشی سازی کنید.

اگر قصد خرید سری شیائومی 11T در بازار را دارید، در مورد بروزرسانی سیستم عامل و امنیت خوش شانس هستید. شیائومی به تازگی متعهد شده که سه سال بروزرسانی سیستم عامل و چهار سال بروزرسانی امنیتی برای این سری گوشی ها ارائه دهد. این با تعهد سامسونگ مطابقت داشته و به همان اندازه که در حال حاضر برای گوشی های هوشمند اندروید مناسب بوده، خوب است. امیدواریم این شروع روند گوشی های شیائومی باشد.

جمع بندی

شیائومی با 11T پرو به رده بالای بازار میان رده راه پیدا کرد و با این کار وارد فضای رقابتی شده که در آن متمایز شدن سخت است. تعداد زیادی از 600 تا 700 دلار گوشی برای رقابت با دلار شما وجود دارد و هر کدام داستان خود را دارند. شیائومی می توانست با سخت افزار کمی بهتر عمل کند. در حالی که این شرکت یک صفحه نمایش درجه یک به نمایش گذاشت، بقیه شاسی ها خسته کننده و سرپا هستند. جنس این متریال بیشتر شبیه پلاستیک است تا فلز و شیشه و فقدان استاندارد IP68 قطعاً کمکی به این مسائل نمی کند.

سایر موارد منفی این گوشی می توان به نتایج متوسط دوربین، نبود شارژ بیسیم و تبلیغات درون برنامه ای در MIUI 12.5 اشاره کرد. از طرف دیگر، گوشی در جایی که عملکرد خوبی از خود نشان می دهد. پردازنده اسنپدراگون 888 سرعت عالی را تضمین می کند و قدرت زیادی را برای بازی و سایر برنامه های سنگین به همراه دارد. عمر باتری اعداد رقابتی را ارائه می دهد و شارژر 120 وات شامل این می شود که می توانید گوشی را در چند دقیقه به طور کامل شارژ کنید.

در نهایت، شیائومی در مورد رم و ذخیره سازی گزینه های زیادی را در اختیار شما قرار می دهد و اطمینان حاصل می کند که مدلی را که بیشترین حس را برای شما دارد به دست می آورید.

نقاط مثبت 

  • صفحه نمایش عالی
  • عملکرد رقابتی
  • عمر باتری خوب
  • پشتیبانی از شارژ سریع 120 وات
  • قیمت مناسب

نقاط منفی

  • دوربین های متوسط
  • بدون شارژ بی سیم
  • رتبه IP محدود
  • طراحی پله ای
  • تبلیغات درون برنامه ای
سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *