هنگامی که گوگل اندروید 11 را در پایان تابستان گذشته منتشر کرد، یک ویژگی اضافه داشت که به طور خودکار مجوزهای برنامه را بازنشانی می کرد. اگر بعد از چند ماه از اپلیکیشنی استفاده نمی کنید، سیستم عامل می تواند برخی از مجوزهایی را که برنامه از شما خواسته بود برای اولین بار که نصب کرده اید، لغو کند.

این یک ویژگی مفید است که متأسفانه فقط در تعداد کمی از دستگاه ها موجود بود، زیرا اکثر سازندگان اندروید فقط چند سال از دستگاه های خود با به روزرسانی پلتفرم پشتیبانی می کنند. خوشبختانه، این در حال تغییر است. از دسامبر 2021، گوگل این قابلیت را برای همه دستگاه هایی که از اندروید 6 (مارشمالو) و بالاتر استفاده می کنند، آغاز می کند. این ویژگی از طریق به روزرسانی سرویس های گوگل پلی ارائه شده که شرکت به “میلیاردها” دستگاه عرضه می شود.

هنگامی که نرم افزار جدید را روی دستگاه خود نصب کردید ، برنامه هایی که اندروید 11 یا بالاتر را هدف قرار می دهند، این ویژگی را به طور پیش فرض فعال می کنند. برای اپلیکیشن هایی که برای نسخه های قدیمی سیستم عامل ساخته شده اند، می توانید آن را به صورت دستی فعال کنید. این یکی از آن به روزرسانی های کوچک کیفیت است که اکثر کاربران اندروید باید بتوانند از آن استفاده کنند زیرا فراموش کردن تمام مجوزهایی که ممکن است در ابتدا هنگام نصب برنامه داشته باشید، آسان است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *