امروز ساعت 21:30 به وقت ایران، اپل شروع به عرضه iOS 15 ،iPadOS 15 و watchOS 8 به دستگاه های قدیمی می کند. و با توجه به تاریخ ارسال برخی از مدلهای جدید، این اولین فرصت شما برای تجربه جدیدترین نرم افزار اپل است.

iOS 15 چندین ویژگی جدید را ارائه می دهد که هنوز برای زمان پخش اولیه آماده نیستند. SharePlay با این امکان به شما امکان می دهد موسیقی، ویدیو و موارد دیگر را با پشتیبانی از صدای فضایی، با فیس تایم به اشتراک بگذارید. SharePlay اواخر امسال می آید. iOS 15 همچنین به کاربران اندروید و ویندوز اجازه می دهد تا حداکثر 6 نفر در تماس های فیس تایم شرکت کنند.

یکی دیگر از ویژگی های آینده، اضافه شدن AirPods به شبکه Find My Apple است که به ردیابی دستگاه های از دست رفته کمک می کند. این ویژگی قدیمی Find My AirPods را گسترش می دهد تا گوشی های دیگران بتوانند هدست TWS را تشخیص داده و مکان تقریبی خود را به شما اطلاع دهند.

iOS 15 همچنین اعلان ها را بازطراحی کرده تا خواندن آنها راحت تر باشد. موارد مهمتر با هم گروه بندی می شوند و می توانند بعداً در زمان مناسب تحویل داده شوند. ویژگی فوکوس به شما امکان می دهد پروفایل های مختلف – محل کار، خانه و غیره – ایجاد کنید و تعیین کنید که چه مخاطبین و کدام اپ ها مجازند با اعلانات مزاحم شما شوند در حالی که این پروفایل ها فعال هستند. هر پروفایل همچنین دارای صفحه اصلی جداگانه است، بنابراین می توانید، به عنوان مثال، اپ های مربوط به کار را در یکی، اپ های سرگرمی را در دیگری قرار دهید.

سافاری در iOS 15 و iPadOS 15 در حال پشتیبانی از افزونه های وب است. همچنین، کنترل ها، برگه ها و نوار آدرس به پایین صفحه باز می گردند و نوار آدرس می تواند جستجوی صوتی را آغاز کند. پیشرفت های بیشتری در Screen Time ،ShazamKit ،Nearby Interaction (براساس UWB) و موارد دیگر وجود دارد. iOS 15 با این دستگاه ها سازگار است:

iPadOS 15 برای سازماندهی آسان تر صفحه اصلی شما، کتابخانه اپ را از iOS 14 دریافت می کند. میانبرهای صفحه کلید در هنگام استفاده از صفحه کلید خارجی بهبود یافته اند، سافاری بازطراحی شده و می توانید با کشیدن انگشت سریع از گوشه سمت راست پایین، یادداشت های سریع را فراخوانی کنید (یادداشت تازه ایجاد شده به طور خودکار شامل متن ، پیوندها و تصاویر صفحه وب یا برنامه ای است که از آن استفاده می کردید). iPadOS 15 با تبلت های زیر سازگار است:

watchOS 8 امروز نیز در حال راه اندازی است، در اینجا ساعت هایی وجود دارد که می توانید آن را روی آنها نصب کنید:

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *