رهگیری پرتو با شتاب سخت افزاری چند سال پیش در پردازنده های گرافیکی دسکتاپ ظاهر شد، بخشی از کنسول های نسل فعلی بوده و سال آینده به گوشی های هوشمند می رسد – پردازنده گرافیکی اگزینوس 2200 سامسونگ مبتنی بر معماری RDNA 2 AMD بوده و پشتیبانی از رهگیری پرتو گرافیک های دسکتاپ و لپ تاپ را حفظ می کند.

رهگیری پرتو یک شبیه سازی فیزیکی دقیق از نحوه برخورد نور از اجسام است، بنابراین در مقایسه با روش سنتی روشنگری مدل های سه بعدی، انعکاس های واقع گرایانه تری ایجاد می کند، اما همچنین نور و سایه های واقع بینانه تری ایجاد می کند. رهگیری پرتو از نظر محاسباتی گران است، بنابراین استفاده از آن در بازی ها نیاز به پشتیبانی سخت افزاری برای دستیابی به عملکرد واقعی دارد.

GPU همچنین از Variable Rate Shading پشتیبانی می کند، که به آن اجازه می دهد برخی از اشیاء (به عنوان مثال شخصیت پخش کننده) را با کیفیت بالاتری نسبت به سایرین (مانند محاسبه بافت و رنگ برای پس زمینه با وضوح یک چهارم) ارائه دهد. انتظار می رود پردازنده گرافیکی اگزینوس 2200 تا 30 درصد سریعتر از پردازنده گرافیکی برتر Mali باشد، که باید آن را کمی جلوتر از Mali-G710 آینده نیز قرار دهد. عملکرد نهایی بستگی به سرعت کلاک دارد که سامسونگ می تواند با طراحی تراشه نهایی به آن برسد.

معماری RDNA 2 در کارت های گرافیک Radeon RX 6000، کنسول های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری S/X (با برخی تغییرات)، APU در داخل Steam Deck استفاده می شود و حتی سیستم سرگرمی خودروهای جدید تسلا مدل S و X را نیز تغذیه می کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *