نرم افزار و اینترنت

مشکل در عملکرد ویندوز 11 روی تراشه های AMD Ryzen

سرانجام همانطور که انتظار می رفت ویندوز 11 در دسترس همگان قرار گرفت. با این حال، تنها مجموعه ای از کاربرانی که از عملکرد ویندوز 11 راضی نیستند، کسانی هستند دستگاه های مجهز به پردازنده AMD Ryzen استفاده می کنند. این شرکت گزارش داده  که تراشه های AMD ممکن است در برخی موارد تا 15 درصد افت عملکرد داشته باشند.

ظاهراً دو مشکل وجود دارد که صاحبان دستگاه های مجهز به AMD را با ویندوز 11 دچار مشکل کرده است. اولین مورد این است که ویندوز 11 ممکن است تاخیر کش L3 را سه برابر کند. AMD معتقد بوده که این مشکل ممکن است منجر به کاهش 3-5 درصدی عملکرد شود و برخی از بازی ها، که مخصوص eSports استفاده می شود، ممکن است تا 15 درصد افت داشته باشد.

مورد دوم فناوری AMD “هسته ترجیحی” را هدف قرار می دهد، که معمولاً هدف آن تغییر رشته ها به سریعترین هسته پردازنده است. AMD به کاربران دارای بیش از 8 هسته در مورد TDP هشدار داده که مشکلات عملکرد بیشتر به چشم می آید. خوب ، نکته خوب این است که AMD و مایکروسافت در حال حاضر از آن استفاده می کنند و اعلام کرده اند که “به طور فعال در حال بررسی این مسائل شناخته شده برای حل از طریق به روز رسانی نرم افزار هستند”. دو به روزرسانی وجود دارد، یک به روزرسانی ویندوز و یک به روزرسانی نرم افزاری، که برای حل مشکلات جاری در حال آماده شدن هستند.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا