کنسول و بازینرم افزار و اینترنت

موتور بازی Godot 4.1 Beta 1 با توسعه مولتی مانیتور بهبود یافته منتشر شد

تیم سازنده بازی Godot اعلام کرده است که Godot 4.1 اکنون برای آزمایش آماده است و اولین نسخه بتا را منتشر کرده است. گفته می‌شود که این نسخه بر تغییرات تدریجی تمرکز دارد که تجربه کاربر را بهبود می‌بخشد و ویژگی‌های Godot 4.0 را پایدارتر می‌کند.

در حالی که تمرکز اصلی بر بهبود UX بوده است، سازنده این پروژه تایید کرد که مشارکت کنندگان همچنین موفق به پیاده سازی برخی از ابزارهای جدید و همچنین “عمدتاً بازنگری” برخی از ویژگی های موجود برای راحت تر کردن آنها شدند. از جمله تغییرات، امکان جدا کردن ویرایشگرهای کد است تا اگر در محیط چند مانیتور کار می کنید، بتوان آنها را به مانیتورهای دیگر منتقل کرد.

این قابلیت توسط مشارکت‌کننده‌ای که روی این ویژگی به‌عنوان بخشی از Google Summer of Code 2022 کار می‌کرد اضافه شده است. اکنون می‌توانید ویرایشگر اسکریپت و ویرایشگر سایه‌زن را از پنجره اصلی جدا کرده و در جایی که دوست دارید قرار دهید. با Godot 4.1 Beta 1، تیم همچنین بر روی پشتیبانی چند رشته‌ای که با Godot 4 ارائه شده، ساخته شده است. این به‌روزرسانی بسیاری از مسائل مربوط به چند رشته را برطرف می‌کند و پیشرفت‌های قابل‌توجهی در بارگذاری منابع رشته‌ای به ارمغان می‌آورد.

همچنین کار بر روی چیزی به نام چند رشته‌ای صحنه آغاز شده، اما هنوز آزمایشی است و استفاده از آن هنوز توصیه نمی‌شود – کار بر روی آن بر روی Godot 4.2 و 4.3 ادامه خواهد یافت. در نهایت، Godot 4.1 بسیاری از اولویت‌های رندرینگ را که پروژه در آوریل مشخص کرده بود، به همراه نخواهد داشت، کار بر روی آنها برای Godot 4.2 از سر گرفته می‌شود. یکی از پیشرفت‌هایی که در Godot 4.1 انجام شد، ذخیره‌سازی پایپ لاین Vulkan است – به گفته آن‌ها این گامی در جهت درست برای حذف مشکل لکنت تلفیقی پایپ لاین است. نسخه نهایی Godot 4.1 در ماه جولای منتشر خواهد شد.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا