رپورتاژ آگهی

هفت نکته باغبانی در داخل خانه برای پرورش گیاه آپارتمانی

همانطور که بدلیل برودت هوا و کوتاهی طول روز در زمستان، زمان و حجم فعالیت ما نسبت به فصل تابستان کاهش می یابد، گیاهان نیز به دلیل قرارگیری در معرض نور کمتر، روزهای کوتاه تر و هوای سرد و خشک زمستان، با رشد کمتری نسبت به فصول گرم سال مواجه می شوند.

کاهش H2O

گیاهان داخلی در زمستان به آب کمتری احتیاج دارند. آبیاری بیش از حد از عوامل اصلی کشتن هر نوع گیاهی است. فضاهای هوایی در خاک با آب خفه می شوند. ریشه گیاهان به همان اندازه که به آب و مواد مغذی نیاز دارند، به هوا نیاز دارند.

قبل از آبیاری، رطوبت گلدان را بررسی کنید. خاک باید تا عمق حداقل ۲ اینچی خشک باشد. در این صورت گیاه را کاملا آبیاری کنید تا جایی که آب وارد ظرف زیر گلدان شود. سپس آب وارد شده به ظرف زیر گلدان را خالی کنید. اجازه ندهید آبی درون ظرف زیر گلدان باقی بماند.

تغذیه گیاه

گیاهان در زمستان خفته هستند و نیازی به تقویت مصنوعی قدرت رشد ندارند.

گیاه را در معرض نور، تمیز نگه دارید

برای تطبیق نور کم، برگ گیاهان را تمیز نگه دارید. گرد و غبار، میزان دریافت نور مورد نیاز گیاه برای فتوسنتز را کاهش می دهد. در ادامه نحوه تمیز نگه داشتن گیاه آورده شده است.

  1. از یک پارچه و آب گرم تمیز استفاده کنید یا کل گیاه را زیر دوش قرار دهید. این روش خوبی برای از بین بردن آفات مانند شته ها، حشرات، فلس و کنه های عنکبوتی است. برای جلوگیری از بیماری برگ های قهوه ای و مرده ها حذف کنید.
  2. پنجره های خود را تمیز کرده تا حداکثر نور به داخل بتابد.
  3. گیاهان را جا به جا و در معرض نور قرار بدهید تا حداکثر نور را بگیرد.
  4. آنها را از بخاری و گرم کننده ها و تهویه و پنجره های سرد دور نگه دارید،

افزایش رطوبت

برای مبارزه با هوای خشک داخل خانه، ابتدا گیاهان را گروه بندی کنید و کنار هم قرار دهید. سپس درون یک بشقاب سنگ یا سنگ ریزه بریزید و با آب پر کنید و در بین گیاهان قرار دهید. همچنین برای اینکار می توانید از دستگاه های مرطوب کننده یا بخارساز استفاده کنید.

خود را برای بهار آماده کنید

در بهار با افزایش طول روز رشد جدیدی در گیاهان آپارتمانی شما ایجاد می شود. گیاهان شما به آب بیشتر و مقداری کود آلی احتیاج دارد. به بررسی رطوبت گیاه ادامه دهید و با مقدار کمی کوددهی را شروع کنید. با طولانی تر و گرم تر شدن روزها آب و کود باید افزایش یابد.

قطع برگ های قدیمی (هرس)

اواخر زمستان زمان هرس گیاهان آپارتمانی شماست. آنها ممکن است با نور کم زمستان ضعیف شده باشند، شما می خواهید فضایی برای رشد جدید گیاه ایجاد کنید.

خاک را عوض کنید

گیاه را از گلدان خود بردارید، گلوله ریشه را به عقب برگردانید و آن را در گلدان تمیز با همان اندازه با خاک گلدان جدید قرار دهید. اگر واقعاً به گلدان بسته شده است، توپ ریشه را کمی شکسته و به اندازه ۱-۲ اینچ بزرگتر قرار دهید. هنگامی که گیاه مناسب را برای فضای مناسب خریداری می کنید ، می توانید از ابتدا با گیاهان آپارتمانی موفق باشید. سعی نکنید در یک اتاق تاریک یک گیاه دوستدار آفتاب پرورش دهید و دوستداران سایه را زیر نور مستقیم آفتاب قرار ندهید. در فصل زمستان به نیازهای آنها توجه کنید.

اگر به گیاهان آپارتمانی و روش های نگهداری و مراقبت آن علاقه مند هستید، شرکت گل گستر پردیس به نشانی اینترنتی houseplantexpansion.com و یا اینستاگرام شرکت گزینه مطلوبی برای شما خواهد بود.

سلب مسئولیت: ایستگاه آی تی صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی بوده و سایت مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا