دوربین های دیجیتال

رونمایی از دوربین سونی A7 IV با سنسور 32 مگاپیکسلی

سونی از دوربین Alpha 7 IV معرفی کرد که با نام A7 IV نیز شناخته می شود. این دوربین قرار است جانشین نسخه محبوب دوربین فول فریم A7 III سال 2018 باشد. A7 IV قابلیت های عکاسی پیشینیان خود را ارتقا بخشیده، در حالیکه قابلیت های ویدیویی را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد تا به یک دوربین ترکیبی واقعی تبدیل شود.

A7 IV دارای سنسور جدید 33 مگاپیکسلی با فریم فول فریم Exmor R CMOS به همراه نور پس زمینه است. حسگر جدید دارای محدوده حساسیت ISO 50-204،800 و ISO دوگانه بومی است که گام دوم در ISO 3200 شروع می شود. سونی ادعا می کند که محدوده پویای سنسور 15 استاپ است.

سنسور جدید با جدیدترین نسل پردازشگر تصویر BIONX XR همراه است – همان حسگری که در پرچمدار سونی آلفا می توان یافت. این دوربین قادر به عکاسی پیوسته 10 فریم در ثانیه با ردیابی AF/AE و اندازه بافر بزرگتر نسبت به مدل قبلی خود است. سیستم فوکوس خودکار از 759 نقطه AF تشخیص فاز با ردیابی اشیاء در زمان واقعی و Eye AF در زمان واقعی برای ردیابی افراد، پرندگان و، برای اولین بار در دوربین سونی، حیوانات در دو عکس و فیلم استفاده می کند.

A7 IV می تواند با استفاده از عرض کامل سنسور خود فیلم 4K ضبط کند. نمونه تصویر از 7K به 4K برای همه نرخ فریم از جمله زیر 30 فریم بر ثانیه کاهش می یابد. برخلاف A7 III، این مدل همچنین می تواند فیلم های 4K را با سرعت 60 فریم در ثانیه ضبط کند. با این حال ، فقط در حالت Super 35mm، که تصویر را بریده و از عرض کامل سنسور استفاده نمی کند، می تواند این کار را انجام دهد. همچنین برخلاف A7 III، دوربین A7 IV اکنون می تواند فیلم ها را در عمق کامل 10 بیتی و نمونه برداری رنگی 4:2:2 و همچنین ضبط درون فریم XAVC S-I ضبط کند. همچنین از پروفایل تصویر S-Cinetone که معمولاً در دوربین های سینمایی سونی وجود داشته، پشتیبانی می کند.

سونی همچنین چند ویژگی جدید اضافه کرده  که در حال حاضر فقط در A7 IV بوده و هنگامی که از دوربین با لنز سازگار E-mount سونی استفاده می شود، کار می کنند. حالت AF Assist هنگام فوکوس خودکار از انتقال فوکوس پشتیبانی می کند و Focus Map عمق میدان را با رنگ های روی صفحه نمایش می دهد. همچنین ویژگی جدیدی برای Breathing Compensation وجود دارد که تصویر را روی لنزهای سونی که دارای مشکل تنفس فوکوس هستند اندکی برش می دهد به طوری که حتی اگر فوکوس را از انتها به انتها حرکت دهید، میدان دید ثابت می ماند.

طراحی فیزیکی برای استفاده از صفحه شماره گیری حالت لایه بالا برای Auto/P/A/S/M و MR و یک صفحه لایه پایین برای حالت Still/Movie/S & Q برای عملکرد سریع تغییر کرده است. صفحه نمایش به روز شده و در حال حاضر دارای یک طراحی کاملاً واضح است که می تواند دور خود را بچرخاند. منظره یاب الکترونیکی 3.68 میلیون نقطه ای دارای وضوح 1.6 برابر است. اسلات دو کارته به روز شده که یکی از آنها از کارت های SD و دیگری از کارت های SD یا CFexpress نوع A پشتیبانی می کند. یک پورت HDMI با اندازه کامل در ضبط و نظارت خارجی اضافه شده است. دکمه ضبط برای دسترسی آسان به بالا منتقل شده و بدنه مقاوم در برابر آب و آلیاژ منیزیم برای افزایش چسبندگی بزرگتر شده است.

به طور کلی ، A7 IV جدید نسبت به نسخه قبلی و به ویژه در عملکرد فیلم پیشرفت قابل توجهی دارد. قیمت آن تنها بدنه 2500 دلار است و در دسامبر 2021 در دسترس خواهد بود. نسخه کیت با لنز زوم FE 28-70mm F3.5-5.6 OSS سونی نیز با قیمت 2700 دلار در دسترس خواهد بود.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا