در آغاز سال 2021، سونی اکسپریا پرو 2500 دلاری را معرفی کرد. این گوشی بود که شرکت برای حرفه ای های ویدیو ساخت. اکنون، سونی با دومین گوشی هوشمند درجه یک حرفه ای یعنی Xperia Pro-I بازگشته است که برای علاقه مندان به عکاسی طراحی شده است. ویژگی اصلی Xperia Pro-I یک سنسور 1 اینچی است که از دوربین نقطه‌ای RX100 VII این شرکت به ارث برده است. این سنسور بسیار بزرگتر از آن چیزی است که در اکثر گوشی ها می بینید.

برای در نظر گرفتن همه چیز، سنسور اصلی پیکسل 6 پرو دارای اوج پیکسلی 1.2 میکرومتر است. در مقابل، سنسور اصلی در Pro-I دارای پیکسل‌هایی با اندازه 2.4 میکرومتر است که آن را در نور کم بسیار بهتر می‌کند. همچنین می‌تواند فایل‌های 12 بیتی RAW و ویدیوهای 4K اصلی را با سرعت 120 فریم بر ثانیه با فوکوس خودکار تشخیص چشم فیلم‌برداری کند. در مورد فوکوس خودکار، دارای 315 نقطه است که 90 درصد از کادر را پوشش می دهد. Pro-I همچنین دارای یکی از پردازنده‌های تصویربرداری Sony BIONZ X است که به آن توانایی عکاسی تا 20 فریم در ثانیه با فعال کردن فوکوس خودکار و نوردهی خودکار را می‌دهد.

سرعت بازخوانی سریع سنسور به آن اجازه می دهد از جلوه شاتر غلتشی جلوگیری کند، ویژگی که سونی می گوید به Pro-I کمک می کند تا از سایر گوشی های دارای سنسورهای 1 اینچی مانند Mi 11 Ultra متمایز شود. این گوشی‌ها مانند Pro-I از فوکوس خودکار تشخیص فاز برخوردار نیستند. در کنار سنسور 1 اینچی، یک لنز 24 میلی‌متری ساخته شده از شیشه است که می‌تواند بین دیافراگم‌های f/2.0 و f/4.0 جابجا شود. سونی با طراحی غیر کروی اپتیک را تا حد امکان کوچک کرد.

در کنار دوربین اصلی یک دوربین 16 میلی متری فوق عریض و یک دوربین تله فوتو 50 میلی متری قرار دارد. سونی می‌گوید پس از مشورت با عکاسانی که به شرکت گفته‌اند تنظیمی را می‌خواهند که با مجموعه لنزهای پرایم آنها مطابقت داشته باشد، این ترتیب لنز را انتخاب کرده است. هنگامی که از دوربین آن عبور کنید، Xperia Pro-I در اصل یک اکسپریا 1 مارک 3 پیشرفته است.

در داخل، این گوشی مجهز به تراشه کوالکام اسنپدراگون 888 بوده که توسط 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی پشتیبانی می شود. همچین به کمک کارت میکرو اس دی می توانید تا 1 ترابایت فضای ذخیره سازی اضافه کنید. تامین انرژی همه چیز یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی است که سونی ادعا کرده به شما امکان می دهد با یک بار شارژ یک روز کامل از Pro-I استفاده کنید. داخل جعبه یک آداپتور برق 30 واتی تعبیه شده که می تواند در 30 دقیقه گوشی را تا 50 درصد شارژ کند.

از سوی دیگر، Pro-I دارای صفحه نمایش 6.5 اینچی OLED با رزولوشن 1644 در 3840 پیکسل، نسبت ابعاد 21 به 9 و نرخ رفرش ریت 120 هرتز می باشد. همچنین از یک میلیارد رنگ نیز پشتیبانی می کند. در بخش صوتی، Pro-I نه تنها دارای جک هدفون 3.5 میلی متری است، بلکه از فناوری های LDAC و DSEE سونی نیز بهره می برد. از دیگر مشخصات این پرچمدار جدید می توان به سنسور اثر انگشت، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی، سیستم عامل اندروید 11 و NFC اشاره کرد. همه این قابلیت ها با قیمت گزافی همراه هستند. در ایالات متحده، سونی قصد دارد Xperia Pro-I را با قیمت 1800 دلار بفروشد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *