نرم افزار و اینترنت

انتشار سیستم عامل macOS Monterey برای دستگاه های سازگار

اپل امروز MacOS 12 Monterey را برای مک های سازگار با پردازنده های سیلیکونی اپل یا اینتل منتشر کرد. نسخه جدید یک ارتقاء رایگان برای هر کسی است که یک دستگاه سازگار دارد.

macOS Monterey مجموعه ای از ویژگی ها و پیشرفت های جدید را به همراه دارد. اولین مورد SharePlay است که امروز در iOS و iPadOS نیز به صورت زنده منتشر شد. این به کاربران امکان می‌دهد از طریق تماس فیس تایم به موسیقی گوش دهند، فیلم یا برنامه‌های تلویزیونی و موارد دیگر را با هم تماشا کنند. تماس‌های فیس تایم همچنین صدای فضایی دریافت می‌کنند، بنابراین صدای گوینده از جهتی که روی صفحه هستند می‌آید.

سایر پیشرفت‌های فیس تایم عبارتند از: Voice Isolation برای حذف نویز پس‌زمینه، Wide Spectrum برای دریافت طیف کامل صدا، حالت Portrait – که برای Webex و Zoom نیز در دسترس خواهد بود – و یک نمای شبکه‌ای جدید برای تماس‌های گروهی.

ویژگی جدید Universal Control به کاربران این امکان را می دهد که با یک ماوس و صفحه کلید بین مک و آی پد استفاده کنند. دستگاه ها فقط باید کنار هم باشند و سیستم عامل به طور خودکار وقتی ماوس را به لبه صفحه می برید تشخیص می دهد که می خواهید به کدام دستگاه بروید. AirPlay به مک به کاربرانی که دارای آیفون یا آیپد هستند اجازه می‌دهد تا محتوا را با مک به اشتراک بگذارند، همانطور که شما با Apple TV انجام می‌دهید.

macOS Monterey همچنین برخی از ویژگی‌ها را از iOS 15 دریافت می‌کند، مانند Live Text و Visual Look Up. قابلیت Live Text متن را در عکس‌ها، از جمله شماره تلفن، وب‌سایت، آدرس و موارد دیگر شناسایی می‌کند و می‌توان آن را جستجو، کپی/پیست کرد یا با آن تعامل کرد. Visual Look Up می‌تواند حیوانات، هنر، مکان‌های دیدنی، گیاهان و موارد دیگر را در عکس‌ها شناسایی کند و به کاربران کمک می‌کند درباره آنها اطلاعات بیشتری کسب کنند.

سافاری همچنین با رابط کاربری جدید، مدیریت برگه‌ها بهبود یافته و حفاظت از حریم خصوصی بهبود یافته است. macOS Monterey اکنون از طریق مک اپ استور قابل دانلود است.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا