نرم افزار و اینترنت

رونمایی گوگل از اندروید 12L برای تبلت ها، تاشوها و کروم بوک ها

چندی قبل، گوگل اندروید 12 را منتشر کرد و اکنون در حال اعلام “Feature Drop” بعدی است که آن را اندروید 12L می نامد. L مخفف صفحه‌های بزرگ است، زیرا تمرکز این نسخه بر روی تطبیق بهتر سیستم‌عامل با تبلت‌ها، تاشوها و دستگاه‌های ChromeOS خواهد بود.

اندروید 12L اوایل سال آینده و “به موقع موج بعدی تبلت ها و تاشوهای اندروید 12” در دسترس خواهد بود. پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 12 ال اکنون برای استفاده شبیه ساز منتشر شده و به زودی برای لنوو تب پی 12 پرو در دسترس خواهد بود. بعداً نسخه بتای عمومی برای دستگاه‌های پیکسل نیز باز خواهد شد، زیرا اندروید 12L نیز به‌عنوان به‌روزرسانی برای گوشی ها وارد می‌شود، حتی اگر بیشتر ویژگی‌های آن در صفحه‌نمایش‌های کوچک‌تر قابل مشاهده نباشند.

گوگل می گوید بیش از یک چهارم میلیارد تبلت، گوشی تاشو و دستگاه های ChromeOS در مجموع از اندروید استفاده می کنند و در سال گذشته تنها 100 میلیون تبلت اندرویدی فعال شده است. این رشد 20 درصدی نسبت به سال گذشته است. وقتی صحبت از رشد شد، واضح است که گوشی های تاشو مانند لپ‌تاپ‌های Chrome OS نیز در حال افزایش هستند. با در نظر گرفتن همه اینها، ایده اندروید 12L کاملاً واضح به نظر می رسد.

رابط کاربری برای استفاده در صفحه نمایش های بزرگ اصلاح شده است. این شامل اعلان‌ها، تنظیمات سریع، صفحه قفل، صفحه اصلی، پنل نمای کلی/اپلیکیشن‌های اخیر و غیره است. در صفحه‌های بزرگ، اعلانات، صفحه قفل و سایر سطوح سیستم همگی از طرح‌بندی دو ستونی جدید استفاده می‌کنند و اپلیکیشن های سیستم نیز بهینه شده‌اند.

برای چندوظیفگی پیشرفته، Android 12L دارای نوار وظیفه جدیدی است که امکان جابه‌جایی سریع بین اپلیکیشن های مورد علاقه‌تان را فراهم می‌کند. این همچنین تشخیص حالت تقسیم صفحه را آسان‌تر می‌کند – تنها کاری که برای درگیر کردن آن باید انجام دهید کشیدن و رها کردن یک اپلیکیشن از نوار وظیفه است. همه اپلیکیشن ها برای ورود به حالت تقسیم صفحه در اندروید 12L فعال هستند که یک قدم بزرگ دیگر به جلو است.

گوگل از توسعه‌دهندگان می‌خواهد اپلیکیشن های خود را به‌روزرسانی کنند تا بهتر با اندازه‌های چندگانه صفحه‌نمایش سازگار شوند که اندروید در سراسر آن کار می‌کند، و سه کلاس اندازه پنجره را همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید ارائه می‌کند – Compact برای گوشی ها، Medium برای تاشوها و تبلت‌های کوچک، و Expanded برای Landscape- حالت تبلت و کامپیوتر همچنین یک API جدید برای آگاه کردن برنامه‌ها وجود دارد که امکان استفاده از آنها را به عنوان جداکننده‌های رابط کاربری طبیعی فراهم می‌کند.

در پلی استور، گوگل به کاربران در مورد برنامه‌هایی که برای نمایشگرهای بزرگ بهینه نشده‌اند هشدار می‌دهد (اگر از یک دستگاه صفحه بزرگ به فهرست دسترسی داشته باشند). بررسی‌های جدیدی برای ارزیابی کیفیت هر اپلیکیشن در برابر دستورالعمل‌های کیفیت برنامه صفحه نمایش بزرگ گوگل انجام خواهد شد. در نهایت، رتبه بندی اپلیکیشن های مخصوص صفحه نمایش بزرگ نیز وجود خواهد داشت و همه این تغییرات از سال آینده اعمال می شوند.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا