پیکسل 6 پرو پرچمدار سال 2021 در سری گوشی های پیکسل گوگل است که دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی OLED LTPO با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز و وضوح +QHD، تراشه جدید تنسور گوگل و حداکثر 512 گیگابایت رم است.

همچنین این اولین گوشی پیکسل است که دارای دوربین سه گانه با ماژول های فوق عریض و تله فوتو در کنار سنسور اصلی است. حال، بیایید ببینیم پیکسل 6 پرو در تست دوربین DXOMARK چگونه عمل کرده است. اما پیش از آن، مروری بر مشخصات دوربین این گوشی داریم:

  • اصلی: 50 مگاپیکسلی با اندازه 1/1.31 اینچ، 1.2 میکرون پیکسل، معادل 24 میلیمتر، دریچه دیافراگم f/1.85، لرزشگیر اپتیکال، Dual PDAF
  • فوق عریض: 12.5 مگاپیکسلی با اندازه 1/2.86 اینچ، 1.25 میکرون پیکسل، معادل 16 میلیمتر، دیافراگم f/2.2
  • تله فوتو: 48 مگاپیکسل با اندازه 1/2.0 اینچ، 0.80 میکرون پیکسل، معادل 102.6 میلیمتر، دیافراگم f/3.5، لرزشگیر اپتیکال و PDAF
  • سنسور LDAF (فوکوس خودکار تشخیص لیزری)
  • فیلمبرداری 4K با نرخ 30/60 فریم بر ثانیه

اکنون، در بخش‌های عکاسی، زوم و فیلم برداری، نمرات 143، 71 و 115 توسط این گوشی کسب شده‌اند. در پیکسل 6 پرو، گوگل به کنتراست و همچنین کیفیت پرتره و رنگ پوست توجه ویژه ای داشت و در کل دوربین بسیار قابل اعتماد است و یک گام بزرگ رو به جلو نسبت به مدل های قبلی پیکسل بوده که باید به سنسورهای کوچکتر و قدرت پردازش کمتری تکیه می کردند.

تصاویر ثابت تنها با اندکی کم نوردهی در صحنه‌های سخت با نور پس‌زمینه، نوردهی خوبی را نشان می‌دهند. این دوربین همچنین جزئیات بسیار بالایی را در شرایط بیرونی و داخلی ارائه می‌کند، اما نویز اغلب هنگام عکاسی در نور داخلی یا در نور کم قابل مشاهده است. فوکوس خودکار در اکثر شرایط نیز به طور قابل اعتماد کار می کند، اما حسگر بزرگ ماژول اولیه به این معنی است که عمق میدان کاملاً محدود بوده و سوژه‌هایی را که در پشت صفحه کانونی قرار دارند تار می‌کند.

از نظر امتیاز زوم، پیکسل 6 پرو عمدتاً از دوربین تله 4 برابری بهره می‌برد که نتایج عالی را در فاصله طولانی ارائه می‌کند، اگرچه سطح جزئیات در تنظیمات زوم کوتاه‌تر کاهش می‌یابد. در مقایسه با بهترین های کلاس، دوربین فوق عریض با محدودیت هایی همراه است. در معادل 16 میلی متر میدان دید خیلی گسترده نیست، سطح جزئیات می تواند بهتر باشد و مهندسان نیز برخی ناپایداری های نویز و نوردهی را مشاهده کردند. از جنبه مثبت، آنامورفوز به خوبی اصلاح شده است.

امتیاز ویدیویی 115، پیکسل 6 پرو را در بین ده برتر این دسته نیز قرار می دهد. کلیپ‌های ویدیویی از دامنه دینامیکی گسترده و نوردهی خوب در اکثر شرایط بهره می‌برند. رنگ‌ها در بیشتر موقعیت‌ها خوب هستند و سطح جزئیات بالا است، مخصوصاً هنگام عکاسی در نور شدید. فوکوس خودکار عمدتاً با دقت کار می کند، به جز در نور کم که ممکن است خرابی رخ دهد. سیستم لرزشگیر پیکسل عملکرد خوبی در ثابت نگه داشتن چیزها دارد و حتی هنگام دویدن یا راه رفتن در حین ضبط فقط لرزش خفیفی قابل توجه است. از جنبه منفی، نویز و همچنین نوردهی و بی ثباتی تعادل رنگ سفید می تواند در برخی شرایط قابل توجه باشد. برای مشاهده کامل بررسی این دوربین پیکسل 6 پرو به لینک منبع مراجعه کنید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *