سخت افزار

رونمایی انویدیا از کیت جدید Jetson AGX Orin

انویدیا دنباله‌روی Jetson AGX Xavier (مغز 1100 دلاری هوش مصنوعی برای ربات‌های سال 2018)، معرفی کرده است. این کیت جدید که Jetson AGX Orin نام دارد، شش برابر بیشتر از Xavier قدرت پردازشی دارد، حتی اگر همان ضریب فرم را داشته باشد و همچنان در کف دست جای بگیرد.

انویدیا Orin را به‌عنوان یک ابررایانه هوش مصنوعی با بازده کارآمد یاد کرده که برای استفاده در رباتیک، دستگاه‌های خودکار و پزشکی و همچنین برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی لبه‌ای که ممکن است در حال حاضر غیرممکن به نظر برسد، طراحی شده است. سازنده تراشه می گوید Orin قادر به انجام 200 تریلیون عملیات در ثانیه است.

این ماژول که بر روی پردازنده گرافیکی معماری NVIDIA Ampere ساخته شده، دارای پردازنده‌ های Arm Cortex-A78AE است و با نسل بعدی شتاب‌دهنده‌ های یادگیری عمیق و دید ارائه می‌شود که به آن توانایی اجرای چندین برنامه هوش مصنوعی را می‌دهد. Orin به کاربران امکان دسترسی به نرم‌افزار و ابزارهای این شرکت، از جمله برنامه شبیه‌سازی روباتیک مقیاس‌پذیر NVIDIA Isaac Sim را می‌دهد، که محیط‌های مجازی واقعی و فیزیکی را قادر می‌سازد تا توسعه‌دهندگان بتوانند ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی خود را آزمایش و مدیریت کنند.

برای کاربران صنعت پزشکی، NVIDIA Clara برای تصویربرداری و ژنومیک مبتنی بر هوش مصنوعی وجود دارد. و برای توسعه دهندگان خودروهای خودران، NVIDIA Drive موجود است. این شرکت هنوز قیمت Orin را فاش نکرده، اما قصد دارد ماژول Jetson AGX Orin و کیت توسعه دهنده را در سه ماهه اول سال 2022 در دسترس قرار دهد.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا