در حالیکه بسیاری از صحبت ها در مورد متاورس بر تجربیات مجازی معطوف شده و با یک هدست واقعیت مجازی برای قرار دادن افراد در محیط های دیجیتال استفاده می کنند، سایر رویکردها از واقعیت افزوده (AR) یا واقعیت ترکیبی (XR) برای ترکیب عناصر دیجیتال و فیزیکی استفاده می‌کنند.

در رویداد Augmented World Expo، کوالکام پلتفرم توسعه دهنده Snapdragon Spaces XR را ارائه کرد؛ کیتی که به توسعه دهندگان کمک می کند اپ های موجود را گسترش داده و اپ های جدیدی ایجاد کنند تا از مزایای دستگاه های واقعیت افزوده بر روی سر خود استفاده کنند. در اطلاعیه امروز اشاره ای به سخت افزار جدید نمی شود، با این حال، کوالکام شرکای مهمی را برای آینده واقعیت ترکیبی که در دهه گذشته برنامه ریزی شده، انتخاب کرده است؛ آنها شامل Niantic و پلتفرم Lightship اخیراً معرفی شده آن برای “برنامه های متاورس دنیای واقعی” و همچنین سازندگان سخت افزاری از جمله لنوو، موتورولا، اوپو و شیائومی هستند.

عینک هوشمند ThinkReality A3 لنوو، براساس طرح مرجع Qualcomm XR1 Smart Viewer، اولین عینکی است که در سال آینده فضای اسنپدراگون را تجاری می‌کند. T-Mobile “شریک اصلی راه اندازی 5G” بوده و از طریق برنامه فعلی T-Mobile Accelerator با استارت آپ ها و توسعه دهندگان کار خواهد کرد. با پلتفرم Snapdragon Spaces که برای زیربنای یک اکوسیستم “باز” و “کراس دیواس” طراحی شده و با APIهایی که سخت‌افزار آگنوستیک هستند، توسعه دهندگان قادر خواهند بود تا اپلیکیشن های خود بر روی پلتفرم های مختلف از جمله عینک های واقعیت افزوده، هدست های واقعیت افزوده نظیر هولولنز اجرا کنند.

اکنون برای “انتخاب” توسعه دهندگانی مانند Holo One و NZXT در دسترس است. دسترسی برای همه در اوایل سال آینده با ابزارهایی برای ردیابی دست، تشخیص و ردیابی تصویر، ردیابی موقعیت، و موارد مشابه تکمیل می شود.  کوالکام همچنین اعلام کرد که دارایی‌هایی را از HINS SAS و شرکت تابعه آن، Clay AIR، برای ردیابی دست و تشخیص حرکات به دست آورده است، در حالی که مشارکت با Wikitude دسترسی به 150000 توسعه‌دهنده ثبت‌شده پلتفرم توسعه AR را باز می‌کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *