گوناگون

چهار فضانورد ماموریت کرو-3 با موفقیت راهی ایستگاه فضایی شدند

اسپیس ایکس با موفقیت چهار فضانورد را از مرکز فضایی کندی ناسا در کیپ کاناورال به مقصد ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاد. سه فضانورد ناسا به نام‌ها «راجا چاری»، «توماس مارش‌بورن» و «کایلا بارون» به همراه یک فضانورد آلمانی به نام «ماتیاس ماورر» از آژانس فضایی اروپا به ایستگاه فضایی بین المللی می‌روند.

این ماموریت 10 نوامبر ساعت 21:03 به وقت منطقه زمانی شرقی (بامداد پنجشنبه ساعت 05:33 به وقت ایران) به مقصد ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب شد و حال ایستگاه فضایی بین‌المللی در حساب کاربری خود در اینستاگرام با انتشار فیلمی، اعلام کرد چهار فضانورد ماموریت کرو-3 اسپیس ایکس در مدار هستند و روز پنجشنبه ساعت 19:10 به وقت منطقه زمانی شرقی (بامداد جمعه ساعت 03:40 به وقت ایران) به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل خواهند شد.

این سومین ماموریت عملیاتی سرنشین‌دار اسپیس ایکس برای ناسا به عنوان بخشی از برنامه خدمه تجاری این سازمان فضایی است. قرار است هر ماموریت، از جمله کرو-3، تقریبا 6 ماه به طول بینجامد و اسپیس ایکس مسئول پرتاب فضانوردان و همچنین بازگرداندن آنها به زمین است. قرار است فضانوردان ماموریت کرو-3 نیز بهار سال 2022 به زمین بازگردند.

کپسول فضایی کرو دراگون برای اتصال خودکار به ایستگاه فضایی طراحی شده و حدود ساعت 03:40 دقیقه روز پنجشنبه، 20 آبان عملیات اتصال خود را انجام داده است. فضانوردان نیز حدود یک ساعت پس از اتصال، دریچه خود را باز کرده و وارد ایستگاه فضایی شده‌اند. همچنین ماورر اکنون ششصدمین نفری است که وارد ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌شود.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا