آموزش

آموزش حذف حساب کاربری گوگل

آیا به دنبال حذف گوگل هستید یا شاید فقط به یک حساب جدید تغییر می دهید؟ اگر دیگر به خدمات گوگل نیاز ندارید، می توانید حساب کاربری خود را برای همیشه حذف کنید. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه این کار را انجام دهید.

وقتی حساب گوگل خود را حذف می کنید، دسترسی به تمام محتوای ذخیره شده در حساب خود را از دست می دهید. این شامل مخاطبین، عکس‌ها، فایل‌ها، تقویم‌ها و سایر موارد مرتبط با حساب شما می‌شود.

همچنین نمی‌توانید با حساب گوگل خود به هیچ دستگاهی وارد شوید. هر اشتراکی که با حساب گوگل خود خریداری کرده اید نیز از بین خواهد رفت. اگر از کروم بوک استفاده می‌کنید، باید از حساب دیگری برای ورود به دستگاه استفاده کنید زیرا نمی‌توانید از حساب حذف شده خود در آن استفاده کنید.

هنگامی که حساب گوگل شما حذف شد، ممکن است نتوانید آن را برگردانید. بنابراین، قبل از اینکه اقدام به حذف حساب خود کنید، از محتوای حساب خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.

برای شروع حذف حساب کاربری گوگل خود، ابتدا یک مرورگر وب را در رایانه ویندوز، مک، لینکوس یا کروم بوک خود باز کنید و به سایت حساب گوگل دسترسی پیدا کنید. سپس، به حساب گوگل که می خواهید حذف کنید، وارد شوید. اگر رمز عبور خود را فراموش کرده اید، بازیابی رمز عبور جیمیل کار سختی نیست.

از نوار کناری سمت چپ سایت حساب گوگل، Data & Privacy را انتخاب کنید.

در صفحه Data & Privacy، به بخش More Options بروید. در این بخش، روی Delete Your Google Account کلیک کنید.

ممکن است گوگل از شما بخواهد رمز عبور حساب خود را وارد کنید. روی فیلد Enter Your Password کلیک کنید، رمز عبور خود را تایپ کنید و سپس روی دکمه “Next” کلیک کنید.

صفحه Delete Your Google Account را مشاهده خواهید کرد. این صفحه محتوایی را فهرست می‌کند که با حذف حساب گوگل خود پاک می‌شوند. این لیست را با دقت مرور کنید.

وقتی فهرست را بررسی کردید، صفحه Delete Your Google Account را به پایین اسکرول کنید. در پایین، هر دو کادر را فعال کرده و روی Delete Account کلیک کنید.

گوگل صفحه ای را نشان می دهد که می گوید حساب شما و همچنین تمام داده های آن حذف شده است. توجه داشته باشید، اگر می‌خواهید حساب حذف شده را بازگردانید، روی پیوند Account Support کلیک کنید و سپس مراحل را در آنجا دنبال کنید.

این تمام چیزی است که برای حذف دائم یک حساب گوگل وجود دارد.

منبع
howtogeek
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا