سازمان FBI در بیانیه‌ای تایید کرده که هکرها در اقدامی عجیب توانسته‌اند تا کنترل ایمیل سرور این سازمان را به دست بگیرند و ایمیل‌هایی غیر واقعی را برای چند نفر از محققین این سازمان ارسال کنند. این ایمیل‌ها حاوی لینک‌هایی بودند که برای نفوذ به سیستم مرکزی این سازمان و این محققان به کار می‌رفتند و ظاهرا هدف نهایی این حملات هم آقای وینی ترویا رهبر دو شرکت امنیت دارک وب NightLion و Shadowbyte است.

ظاهرا این دو شرکت که به صورت پیمانکاری با سازمان FBI همکاری می‌کنند، به سرعت متوجه نشت و نفوذ امنیتی شده و در اولین فرصت جلوی آن را گرفته‌اند. شرکت Spamhaus Project که به ردیابی تهدیدات سایبری می‌پردازد، نسخه‌ای از این ایمیل‌ها را در صفحه توییتر خود به اشتراک گذاشت. عنوان این ایمیل «فوری: حضور عامل تهدید در سیستم‌ها» است و در انتهای آن امضای وزارت امنیت میهن آمریکا دیده می‌شود.

شرکت Spamhaus Project می‌گوید مهاجمان آدرس ایمیل‌های خود را از پایگاه داده دفتر ثبت شماره‌های اینترنتی آمریکا (ARIN) و چند منبع دیگر به دست آورده‌اند. این حمله حداقل شامل دو موج بوده و در آن به بیش از 100.000 آدرس ایمیل پیام جعلی فرستاده شده است. FBI از کسانی که ایمیل جعلی دریافت کرده‌اند خواسته تا اطلاعات لازم را به اطلاع «مرکز شکایت جرایم اینترنتی» یا «سازمان امنیت زیرساخت و امنیت سایبری» ارسال کنند.

این اولین بار نیست که یک سازمان ثالثی برای نفوذ به یک شخص دیگر مورد حمله قرار می‌گیرد. در اواسط ماه مارس، هکرها به ایمیل سرورهای مایکروسافت حمله کرده بودند تا بتوانند به کامپیوتر شخصی بریان کربس (روزنامه نگار) از طریق یک دامین آلوده دسترسی پیدا کنند. اما

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *