مایکروسافت در حال ارائه به‌روزرسانی جدید نوامبر برای کنسول‌های ایکس‌باکس است که تعویض کنترلر شما را بین کنسول و رایانه شخصی یا لپ‌تاپ بسیار آسان‌تر می‌کند. به‌جای اینکه مجبور باشید برای تغییر اتصالات در منوها بگردید، به‌روزرسانی به شما امکان می‌دهد بین دستگاه‌هایی که قبلاً متصل شده‌اند جابجا شوید و فقط با دو بار ضربه زدن روی دکمه جفت کنترلر، جابه‌جا شوید.

این ویژگی از زمان عرضه در سال گذشته بر روی کنترلرهای مدرن ایکس باکس سری X/S در دسترس بوده است، اما به روز رسانی فریمور جدید این گزینه را برای کنترلرهای ایکس باکس وان با پشتیبانی از بلوتوث و کنترلر Xbox Elite 2 به ارمغان می آورد. با این حال، فقط می‌توانید از آن برای جابه‌جایی سریع بین یک دستگاه بلوتوث و یک کنسول ایکس‌باکس و نه دو کنسول ایکس‌باکس استفاده کنید.

به‌روزرسانی فریمور جدید همچنین ورودی تأخیر دینامیکی (DLI) را به کنترلرهای قدیمی‌تر ایکس‌باکس وان اضافه می‌کند، که تأخیر ورودی کنترلرهای متصل به کنسول‌های ایکس باکس سری X/S را کاهش می‌دهد تا گیم‌پلی پاسخگوتر شود. در کنار تغییرات کنترلر، مایکروسافت در حال بهبود تنظیمات خروجی صدا در تمام کنسول های ایکس باکس است.

گزینه‌های صوتی جدید شامل امکان بی‌صدا کردن صدای بلندگو در هنگام اتصال هدست است، که برای زمانی مفید بوده که در شب بازی می‌کنید و نمی‌خواهید اعضای خانواده یا همسایگان را مزاحم کنید. فیلترهای رنگی جدید نیز بخشی از این به‌روزرسانی برای کنسول‌های ایکس باکس سری X/S است که به بازیکنان مبتلا به کوررنگی یا کمبود دید رنگ کمک می‌کند.

مایکروسافت همچنین به توسعه‌دهندگان بازی اجازه می‌دهد تا عناوین خود را با حداکثر 20 ویژگی دسترسی برچسب‌گذاری کنند که این امر برای افراد دارای معلولیت بسیار آسان‌تر می‌شود تا ببینند کدام بازی‌ها از این تغییرات بصری، صوتی و ورودی پشتیبانی می‌کنند. در حال حاضر بیش از 325 بازی پشتیبانی می شود و گزینه های فیلتر در ماه های آینده در دسترس خواهند بود.به‌روزرسانی جدید ماه نوامبر مایکروسافت برای ایکس‌باکس هم‌اکنون برای تمامی کنسول‌های ایکس باکس سری X/S و ایکس باکس وان در دسترس است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *