نرم افزار و اینترنت

گوگل کروم 97 بتا، نحوه مدیریت کوکی ها و داده های سایت را تغییر می دهد

گوگل به تازگی نسخه 96 مرورگر کروم خود را منتشر کرده است که اکنون بیشتر مطابق با رابط کاربری ویندوز 11 به نظر می رسد. همراه با انتشار پایدار کروم 96، غول جستجو بتای کروم 97 را با یک ویژگی جدید حفظ حریم خصوصی ارائه کرد (یا بهتر بگوییم اصلاح یک مورد از قبل).

منوی جدید تمام داده های سایت را در یک مکان قرار می دهد تا بتوانید به راحتی ردیابی کنید که کدام سایت ها داده ها را در رایانه شما ذخیره می کنند. البته این شامل کوکی ها نیز می شود. کنترل‌های جدید روی داده‌های سایت در همان منوی فرعی قرار دارند – Settings > Privacy and Security > Site Settings > View permissions and data stored across files.

با معرفی منوی جدید، گوگل از کنترل های دقیق روی کوکی ها و داده های سایت خلاص می شود. دلیل این تغییر این است که گوگل فکر می‌کند برای کاربران اصلی ساده‌تر است و احتمالاً منجر به تجربه‌ای از کار افتاده در وب‌سایت‌های خاص می‌شود. با این حال، این گزینه‌ها همچنان برای توسعه‌دهندگان در DevTools در دسترس خواهند بود. در نهایت، کروم 97 بتا شامل پشتیبانی از WebTransport API و کوئریهای رسانه CSS برای بررسی وضعیت پشتیبانی HDR یک دستگاه خاص است.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا