چند ماه پیش، متوجه شدیم که گوگل در حال آزمایش منوهای سبک ویندوز 11 در کروم است. این در اصل به معنای گوشه های گرد به جای گوشه های تیز موجود برای منوها است. با انتشار کروم 96 در کانال Stable در چند روز پیش، این ویژگی اکنون برای همه در دسترس است تا آن را امتحان کنند، اما همچنان در پشت فلگ های کروم پنهان است.

اگر از ویندوز 11 استفاده می‌کنید و می‌خواهید گوشه‌های گرد در کروم برای یک UX ثابت داشته باشید، ممکن است بخواهید این قابلیت را فعال کنید. در واقع، اگر المان UI را دوست دارید، می توانید همین کار را در ویندوز 10 نیز انجام دهید. قبل از شروع، توجه داشته باشید که این ویژگی در حال حاضر پشت فلگ های کروم پنهان است، بنابراین یک ویژگی آزمایشی است. ممکن است بعداً به عنوان یک تنظیم کلی عرضه شود، اما در حال حاضر آزمایشی است.

از آنجایی که ما فقط در حال ایجاد یک تغییر جزئی در رابط کاربری هستیم، این باید یک فعالیت نسبتاً کم خطر باشد اما با مسئولیت خود ادامه دهید. با وجود این موضوع، در اینجا نحوه فعال کردن منوهای سبک ویندوز 11 در کروم 96 در ویندوز آورده شده است.

  1. ابتدا مطمئن شوید که از کروم 96 استفاده می‌کنید. برای بررسی این موضوع از منوی سه نقطه در گوشه سمت راست بالا به مسیر Help > About Google Chrome بروید.
  2. عبارت chrome://flags را در نوار آدرس تایپ و اینتر را فشار دهید.
  3. عبارت Windows 11 Style Menus را در نوار جستجوی اختصاصی جستجو کنید
  4. منوی کشویی تنظیمات روی default تنظیم می شود. اگر از ویندوز 10 استفاده می کنید، آن را به Enabled – All versions Windows تغییر دهید. اگر در ویندوز 11 هستید، هم Enabled و هم Enabled – All Windows Versions به خوبی کار خواهند کرد.
  5. هنگامی که این تنظیم را تغییر دادید، از شما خواسته می شود که کروم را مجدداً راه اندازی کنید، این کار را ادامه دهید.
  6. کار تمام است! اکنون گوشه های گردی در منوهای زمینه و منوی بیضی دریافت خواهید کرد.

ما فعلاً این را فقط روی ویندوز 10 و ویندوز 11 آزمایش کرده‌ایم و اگر مراحل مشخص شده در بالا را دنبال کنید کار می‌کند. گفته می شود، از نظر تئوری باید روی هر نسخه پشتیبانی شده از ویندوز دارای کروم 96 کار کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *