صوتی و تصویری

معرفی تراشه Pentonic 2000 مدیاتک برای تلویزیون ها

مدیاتک امروز با ارائه تراشه Pentonic 2000 پرده‌ها را از خانواده پردازنده‌های تلویزیون هوشمند پنتونیک خود برداشت. این تراشه بر اساس فناوری‌های نوآورانه مدیاتک در زمینه نمایش، صدا، هوش مصنوعی، پخش و اتصال ساخته شده است و تلویزیون‌های پرچمدار نسل بعدی 8K را تامین می‌کند.

Pentonic 2000 اولین تراشه تلویزیون تجاری جهان است که با استفاده از فرآیند N7 (کلاس 7 نانومتری) TSMC ساخته شده و عملکرد و کارایی سطح جدیدی را ارائه می دهد. این پردازنده نه تنها از نمایشگرهای 8K 120 هرتزی پشتیبانی می کند، بلکه می تواند حتی از رایانه های شخصی بازی با فرکانس 144 هرتز و آخرین کنسول های نسل نیز پشتیبانی کند.

فناوری پیشرفته‌ای مانند پشتیبانی از MEMC نیز تعبیه شده که با یک APU مدیاتک جفت شده است، به طور هوشمند محتوای وضوح پایین‌تر را ارتقا می‌دهد و در عین حال بهبود کیفیت را در زمان واقعی انجام می‌دهد. حتی از فناوری نمای هوشمند مدیاتک نیز پشتیبانی می‌شود که به چندین صفحه نمایش تصویر در تصویر (PiP) یا تصویر به تصویر (PbP) اجازه می‌دهد.

مدیاتک ادعا می‌کند که این تراشه دارای سریع‌ترین CPU و GPU صنعت تلویزیون است که با یک گذرگاه حافظه فوق‌العاده و فضای ذخیره‌سازی فوق سریع UFS 3.1 تغذیه می‌شود. این تراشه را می توان با مودم های سلولی Wi-Fi 6E یا حتی 5G مدیاتک جفت کرد تا سریع ترین اتصال اینترنت بی سیم را برای پخش محتوای 8K فراهم کند.

مدیاتک Pentonic 2000 همچنین اولین تراشه تلویزیون 8K تجاری با پشتیبانی از رسانه کدگذاری ویدیویی همه کاره (VVC) H.266 است که راندمان فشرده سازی بهبود یافته را ارائه می دهد. این با پشتیبانی از جدیدترین فناوری‌های تصویری و صوتی Dolby تکمیل می‌شود تا یک تجربه سینمایی واقعی را از طریق Dolby Vision و Dolby Atmos ارائه دهد.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا