نرم افزار و اینترنت

سامسونگ اپلیکیشن دوربین Expert Raw را منتشر کرد

برنامه دوربین سامسونگ در حال حاضر کاملاً کامل است و عملکردهایی مانند Single Take، Director’s View، 8K Video Snap و موارد دیگر را ارائه می دهد. اما اگر به ویژگی های سطحی بیشتری نیاز داشته باشید، ویژگی هایی مانند پشتیبانی RAW دارید، با این حال سامسونگ به تازگی یک برنامه دوربین جداگانه نیز منتشر کرده است.

اپلیکیشن دوربین Expert Raw در نسخه بتا توسط سامسونگ در گلکسی استور منتشر شده و ویژگی‌هایی مانند پشتیبانی 16 بیتی RAW مبتنی بر مولتی فریم را به سنسور های اصلی، تله فوتو، فوق عریض و دوربین های پریسکوپ می آورد. برای مقایسه، برنامه استاندارد دوربین فقط هنگام استفاده از دوربین های اصلی و فوق عریض، عکس های RAW را امکان پذیر می کند.

یکی از مدیران انجمن سامسونگ اضافه کرد که رویکرد چند فریمی بدان معناست که می‌توانید عکس‌های RAW با وضوح، جزئیات و محدوده دینامیکی بهبود یافته را انتظار داشته باشید. عملکرد به همین جا ختم نمی‌شود، زیرا اپلیکیشن Expert Raw عملکرد HDR، پشتیبانی از JPEG بدون افت، کنترل‌های حالت حرفه‌ای (مانند ISO، سرعت شاتر، نوردهی، فوکوس دستی، و هیستوگرام) و توانایی اکسپورت کردن پروفایل‌های RAW به لایت روم را نیز ارائه می‌دهد.

شاید بزرگترین نقطه ضعف انتشار محدود آن باشد، زیرا طبق گزارش ها، این اپلیکیشن در حال حاضر به گلکسی اس 21 اولترا و اندروید 12 محدود شده است. اما سامسونگ در اظهارنظری خاطرنشان کرد که دستگاه‌های دیگر، از جمله گلکسی S21 پلاس و گلکسی تب S5e، بعداً از اپلیکیشن Expert Raw پشتیبانی خواهند کرد. 

منبع
androidauthority
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا