پردازنده گرافیکی Arc اینتل از نسخه خاص فناوری ارتقاء مقیاس، Intel Xe Super Sampling (XeSS) استفاده می کند که با پردازنده های گرافیکی GeForce و DLSS انویدیا و پردازنده های گرافیکی Radeon AMD با FSR رقابت می کند. این هفته، اینتل نسخه جدید فناوری پیشرفته خود، XeSS 1.3 را معرفی کرد، که به گفته خودش به افزایش نرخ فریم در بسیاری از بازی های کامپیوتر کمک می کند.

طبق گفته اینتل، در حال حاضر، بیش از 100 بازی کامپیوتری از فناوری XeSS استفاده می کنند. این شرکت بنچمارک‌هایی را منتشر کرد که از “ساخت اصلاح‌شده XeSS و بازی‌های محبوب برای تأیید پیشرفت‌ها” استفاده می‌کرد تا نشان دهد که XeSS 1.3 زمانی که در آن بازی‌ها گنجانده می‌شود، چه کاری انجام می‌دهد.

بر اساس معیارهای اینتل، XeSS 1.3 می تواند به طور متوسط 10 درصد نرخ فریم بالاتری نسبت به نسخه قبلی فناوری گرافیکی کامپیوتر با پردازنده گرافیکی Intel Arc A750 با وضوح 1440p ایجاد کند. اینتل همچنین همان پیش‌نمایش XeSS 1.3 را با یک پردازنده Intel Core Ultra که دارای پردازنده گرافیکی ArC تعبیه‌شده با بازی‌های مشابه بود، آزمایش کرد.

آنها میانگین 8 درصد افزایش را در آن بازی ها در وضوح 1080p نشان دادند. اینتل همچنین می‌گوید بازی‌های کامپیوتری باید هنگام اجرا بر روی پردازنده‌های گرافیکی Arc با نسخه جدید XeSS 1.3 بهتر به نظر برسند.

اینتل XeSS 1.3 SDK را از طریق GitHub منتشر کرده است تا توسعه دهندگان بتوانند از فناوری جدید گرافیکی در بازی های خود استفاده کنند. البته، این بنچمارک‌ها توسط اینتل و از یک نسخه اصلاح‌شده از فناوری فعلی برای شبیه‌سازی آنچه که شرکت ادعا می‌کند XeSS 1.3 می‌تواند از نظر نرخ فریم و تصاویر بهتر به ارمغان آورد، ارائه شده است. باید منتظر بمانیم تا اولین بازی ها با فناوری XeSS 1.3 منتشر شوند یا بازی های قدیمی با نسخه جدید به روز شوند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *