گوناگون

هند لایحه ممنوعیت تمام ارزهای دیجیتال خصوصی را تصویب می کند

دولت هند در جلسه زمستانی Lok Sabha که قرار است در 29 نوامبر 2021 آغاز شود، لایحه ای را برای ممنوعیت تمام ارزهای دیجیتال خصوصی تصویب خواهد کرد. بلافاصله پس از اعلام لایحه پیشنهادی، حجم عظیمی از فروش وحشتناک منجر به از کار افتادن WazirX، که بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال هند است، شد.

از آنجایی که ارزهای رمزپایه ناپایدار، غیرقابل تنظیم و دارای خطرات امنیت سایبری مانند از دست دادن یا از بین رفتن کلید خصوصی هستند، دولت هند به طور مداوم به شهروندان از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال هشدار می دهد. علاوه بر این، صندوق بین‌المللی پول (IMF) اعلام کرده بود که از آنجایی که دارایی‌های رمزنگاری پتانسیل ایجاد اختلال در جنبه‌های مختلف سیستم مالی جهانی را دارند، باید از نزدیک نظارت شوند.

لایحه ارزهای دیجیتال و مقررات رسمی ارز دیجیتال 2021 در اواخر این ماه در لوک سبها ارائه خواهد شد. در صورت تصویب این لایحه، ممکن است تنها ارزهای دیجیتال خصوصی مانند Monero، Dash، Zcash و غیره را ممنوع کند. دولت هنوز به طور واضح به تعریف رمزارز خصوصی اشاره نکرده است. از این رو، مشخص نیست که آیا این امکان را به مردم می دهد تا بیت کوین، اتر و غیره را که ارزهای دیجیتال مبتنی بر بلاک چین عمومی هستند، معامله کنند.

طبق بولتنی که توسط Lok Sabha منتشر شده، به استثناهای خاصی اجازه می دهد تا فناوری اساسی ارزهای دیجیتال و کاربردهای آن را ترویج کنند. همچنین اشاره شد که به دنبال ایجاد یک چارچوب تسهیل کننده برای ایجاد ارز دیجیتال رسمی است که توسط بانک مرکزی هند صادر می شود.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا