فناوری

کناره گیری جک دورسی از سمت مدیرعامل توییتر

جک دورسی، بنیانگذار و مدیر عامل توییتر، با تایید شایعاتی که اولین بار امروز صبح توسط CNBC منتشر شد، جدایی خود را اعلام کرد. این شرکت تایید کرد که مدیر فنی پاراگ آگراوال جانشین او خواهد شد و برت تیلور به عنوان رئیس جدید هیئت مدیره انتخاب می شود. دورسی در سال 2015 با وجود اینکه در سال 2008 از سمت خود کنار گذاشته شد، به عنوان مدیر عامل شرکت بازگشت.

در بیانیه رسمی این شرکت، جک دورسی بیان کرد:

تصمیم گرفتم توییتر را ترک کنم زیرا معتقدم این شرکت آماده است که بدون بنیان‌گذاران وارد دوران تازه‌ای شود. من اعتماد زیادی به پاراگ دارم و اقدامات او در 10 سال گذشته منشا تحولات زیادی بوده است. عمیقا از مهارت، قلب و روح او سپاس‌گزارم. زمان رهبری او فرا رسیده است.

او همچنین به کارمندان توییتر اعلام کرده تا حدود 6 ماه دیگر به عنوان عضو هیئت‌مدیره توییتر انجام وظیفه خواهد کرد و سپس این شرکت را به طور کامل ترک می‌کند. مدیرعامل جدید پاراگ آگراوال در سال 2011 به عنوان مهندس تبلیغات به شرکت پیوست و در نهایت در سال 2018 عنوان مدیر فنی را به خود اختصاص داد.

جک دورسی از جمله افرادی است که به تکنولوژی بلاک‌چین، رمزرازها و در کل فناوری‌های غیرمتمرکز علاقه‌ی زیادی دارد و آقای پاراگ آگراوال هم رهبری پروژه‌ی Bluesky را بر عهده دارد که هدف آن ایجاد یک استاندارد غیرمتمرکز و آزاد برای شبکه‌های اجتماعی است.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا