اساساً Google Home اپلیکیشنی است که به عنوان یک هاب برای همه دستگاه های گوگل شما عمل می کند. اگر محصولات خانگی مانند ترموستات Google Nest، چراغ‌ها، دوربین‌ها یا بلندگوها را متصل کرده‌اید، می‌توانید آنها را از اپلیکیشن Google Home نیز مدیریت کنید. این اپلیکیشن برای هر دو پلتفرم iOS و اندروید در دسترس است.

پیش از این، Google Home یک برند بلندگوی هوشمند این شرکت بود، بنابراین این اصطلاح ممکن است کمی گیج کننده باشد. اکنون نام تجاری گوگل هوم شامل همه چیز در پلتفرم خانه هوشمند است و اپلیکیشنش هاب اصلی آن است. این شرکت اکنون مجموعه ای از دستگاه های هوشمند را تحت نام Google Nest مانند Google Nest Cam یا Google Nest Audio بلندگوی هوشمند ارائه می دهد.

اپلیکیشن Google Home به شما امکان می دهد مناطق مختلف خانه خود را کنترل کنید و در عین حال همه دستگاه ها و سرویس های متصل خود را در یک مکان تمیز و مرتب نگه دارید. طبق توضیح گوگل پلی استور، به شما این امکان را می‌دهد که با ایجاد روال هایی، اقدام به کارهایی همچون روشن کردن چراغ های سازگار، بررسی آب و هوا، پخش اخبار و موارد دیگر را تنها با یک دستور ساده کنید.

به‌عنوان مثال اگر در تعطیلات، دور هستید و می‌خواهید چیزهایی را در محل خود بررسی کنید، می‌توانید از طریق اپلیکیشن برای انجام این کار استفاده کنید. فید دوربین خود را ببینید، چراغ ها را روشن و خاموش کنید، و در صورتی که قبل از خروج فراموش کرده اید، دما را تنظیم کنید. همچنین به شما امکان می‌دهد “خلاصه‌ای از رویدادهای اخیر” را مشاهده کنید، و اگر در زمانی که شما نیستید، اتفاقی مهم رخ دهد، به شما اطلاع می‌دهد.

در میان دیگر کاربردهای آن، گوگل هوم می‌تواند تست‌های سرعت WiFi را برای کمک به تشخیص مشکلات اینترنت اجرا کند، و اگر می‌خواهید ترافیک به مناطق خاصی (مانند بازی‌های ویدیویی یا اتصال ویدیویی) را اولویت‌بندی کنید، می‌توانید این کار را نیز انجام دهید. مطمئناً داشتن همه سرویس‌ها و دستگاه‌های خانگی در دسترس و قابل مدیریت در یک مکان راحت به نظر می‌رسد، اما نگرانی‌های معتبری در مورد دسترسی و حفظ حریم خصوصی نیز ایجاد می‌کند.

گوگل ادعا می‌کند از یکی از پیشرفته‌ترین زیرساخت‌های امنیتی جهان در مستقیماً در محصولات گوگل استفاده کرده تا به طور پیش‌فرض ایمن باشند. امنیت داخلی در حساب گوگل شما به‌طور خودکار تهدیدها را قبل از رسیدن به شما شناسایی و مسدود می‌کند. که اطلاعات شخصی شما امن است. با این حال، برخی نگرانی های معتبری در مورد اینکه یک شرکت تا این حد در زندگی شما دخالت دارد، دارند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *