تلگرام امروز جدیدترین بروزرسانی خود را با امکاناتی نظیر استفاده از ابزارهایی برای جلوگیری از ذخیره محتوا در گروه‌ها و کانال‌ها توسط دیگران، امکان حذف پیام‌ها براساس تاریخ‌های خاص، روش‌های جدید برای مدیریت دستگاه‌های متصل، گزینه‌ای برای ارسال ناشناس در گروه‌های عمومی از طرف کانال شما و موارد دیگر به ارمغان می‌آورد.

اولین قابلیت جدید این اپدیت امکان محدود کردن فوروارد شدن پست ها در کانال های خصوصی است؛ بدین صورت وقتی این گزینه توسط ادمین کانال فعال شود، امکان فوروارد کردن پست ها، ذخیره یا گرفتن اسکرین شات توسط کاربران جلوگیری می شود. ممکن است چنین قابلیتی برای کانال های اختصاصی یا پولی می توانید بسیار جذاب باشد و تا جای ممکن جلوی انتشار محتوای این کانال ها به خارج از کانال را خواهد گرفت.

قابلیت بزرگ بعدی امکان پیام دادن در گروه ها و کامنت گذاشتن در کانال ها با ایدی و عکس یکی از کانال های عمومیتون هست که حریم شخصی کاربران رو بسیار افزایش داده و در صورت نیاز کاربران می توانند به طور کامل ناشناس بمانند. با این قابلیت، کاربران نیازی به معرفی کانال هایشان در گروه های مختلف نخواهند داشت و مابقی کاربران گروه تنها با کلیک کردن رو عکس کاربر مد نظر می توانند به کانال هدایت شوند.

قابلیت بعدی این است که کاربران تلگرام می‌توانند تاریخچه چت را براساس تاریخ مورد نظر و به راحتی حذف کنند. برای انجام این کار به قسمت تقویم مراجعه کرده و با انتخاب تاریخ یا تاریخ‌های مورد نظر، تاریخچه چت آن روز یامحدوده تاریخی خاص را حذف کنید. در بروزرسانی جدید کاربران می‌توانند همزمان از تلگرام در همه دستگاه‌های خود استفاده کنند و منوی دستگاه‌ها به آنها کمک می‌کند تا مدیریت راحت‌تری بر دستگاه‌های متصل داشته باشند. یک دکمه جدید برای اتصال سریع به نسخه دسک‌تاپ و تنظیم خروج خودکار دستگاه‌ها  در نظر گرفته شده است. با ضربه زدن روی نام هر دستگاه کاربران می‌توانند تماس‌ها و گپ‌های خصوصی را نیز در نسخه همگام سازی شده مخفی کنند.

برای کاربران iOS، تلگرام قابلیت تشخیص متن تصاویر را به سرویس اضافه کرده تا کاربران به راحتی بتوانند متن موجود در عکس ارسال شده در تلگرام را استخراج کنند. این قابلیت برخلاف قابلیت Live Text اپل، محدود به iOS 15 و آیفون های خاصی نیست و تمام دستگاه های اپلی که از iOS 13 به بالا پشتیبانی میکنند، قادر خواهند بود از آن استفاده کنند. این قابلیت اما در حال حاضر محدود به زبان انگلیسی و چند زبان دیگه می باشد..

همچنین هنگام دریافت کد ورود به تلگرام با استفاده تماس صوتی، کدی که باید برای ورود وارد کنید، همان شماره تماس گرفته شده با شما خواهد بود. از سوی دیگر زمانی که درخواست پیوستن به گروه یا کانالی ارسال می‌شود،‌ در قسمت بالای چت نام گروه مربوطه قابل رویت است. همچنین در این بروز رسانی مدیران می‌توانند با کاربرانی که درخواست اضافه شدن به گروهی دارند،‌ ارتباط بگیرند. در به‌روزرسانی ماه سپتامبر 8 تم جدید نیز معرفی شده که کاربران می‌توانند از آنه برای چت‌های خود استفاده کنند. در حال حاضر این تم‌های جدید تنها در دسترس کاربران اندروید قرار دارد و کاربران iOS قبلا این بروزرسانی را دریافت کرده‌اند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *