سفر کردن را می ‌توان یکی از نیازهای اساسی هر انسان دانست چرا که دور شدن از شرایط روزمره و کشف مکان‌ های جدید، می‌تواند تاثیر زیادی روی روحیه‌ی افراد داشته باشد. امروزه نیز افراد با آگاهی نسبت به این موضوع، همواره سعی می‌کنند سفر کردن را در برنامه‌ های ماهانه‌ی خود قرار دهند.

 برای اینکه مسافرت رفتن نیز مانند سایر امور روزمره تبدیل به یک عادت نشود، بهتر است که هر بار مکان جدیدی را کشف کرده و یا به شهرها کشورهای دیگری سفر کنید. این روزها با توجه به افزایش علاقه‌ی مردم به مسافرت، آژانس ‌های مسافرتی و گردشگری زیادی در تمامی شهرها شروع به فعالیت کرده و به دلیل برگزاری تورهای مسافرتی داخلی و خارجی هیجان انگیز، طرفداران زیادی دارند.

این آژانس‌ ها امکانی را فراهم آورده‌اند که افراد می‌توانند به راحتی و با صرف هزینه‌ی کمتر، به مکان‌های جدید سفر کنند. پیدا کردن آژانس ‌های مسافرتی قابل اطمینان و کاربلد کار چندان سختی نیست چرا که امروزه اغلب مردم در فضاهای مجازی مانند اینستاگرام، توییتر، یوتیوب، تلگرام و … فعالیت داشته و این آژانس ‌ها نیز برای مثال با داشتن پیج ‌های اینستاگرامی فعالیت ‌هایشان را انتشار می‌ دهند.

امروزه صنعت گردشگری به نحوی پیشرفت کرده است که اغلب آژانس های مسافرتی در فضای مجازی و اینترنتی، مکان اختصاصی همانند وب سایت داشته و فعالیت ‌هایشان را با مخاطبان خود به اشتراک می‌گذارند. این اقدام علاوه بر آن که مسافرهای زیادی را به سمت آن‌ ها جذب کرده و باعث رونق کسب و کارشان می‌شود، موجب راحتی کار نیز شده و آن ‌ها می‌توانند تمامی برنامه‌های خود را به راحتی از این طریق منتشر کنند.

به عنوان مثال یوتیوب یکی از رسانه های مجازی است که امروزه در سراسر جهان افراد زیادی در حوزه‌های مختلف با تکنولوژی بالا از آن استفاده می‌کنند. یوتیوب می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای انتشار ویدیوهای تبلیغاتی تورهای مسافرتی باشد.

کدام پلتفرم های دیجیتالی میتوانند موجب پیشرفت آژانس های مسافرتی شوند؟

تمامی پلتفرم ‌های مجازی و دیجیتالی از اپلیکیشن گرفته تا وب سایت ‌های مختلف، همگی روی تمامی کسب و کارها تاثیرات مثبت زیادی داشته و موجب رونق آن ‌ها شده‌اند. آژانس‌ های مسافرتی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و اگر بتوانند استراتژی اصولی داشته باشند، می‌توانند از این پلتفرم‌ ها در جهت پیشرفت خود استفاده کنند.

به عنوان مثال در صورتی که یک آژانس مسافرتی مثل فارا گشت کوروش کبیر (www.faragasht.com) برای تورهای مشهد، قشم، کیش، چابهار، شیراز، یزد، تبریز، سرعین، اصفهان، کرمان و یا خوزستان وب سایتی اختصاصی برای خود راه اندازی کند، به جای پاسخگویی تلفنی به سوالات مشتریان و یا ثبت نام آن‌ ها بصورت حضوری، می‌تواند تمامی این کارها را بدون استخدام نیرو و صرف هزینه‌ی اضافی از طریق وب سایت برای سفرهای زمینی و هوایی مختلف، انجام دهد.

بهترین وب سایت تور مسافرتی بودن تنها یکی از این روش‌های کاربردی بوده و حتی می‌توان بدون صرف هزینه از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر و یوتیوب برای پیشرفت آژانس ‌های مسافرتی استفاده کرد.

نحوه ایجاد تعامل آژانس مسافرتی با مشتریان از طریق اینستاگرام

اینستاگرام یکی از روش‌های رایگان و کم هزینه می‌باشد که افراد می‌توانند از آن در تمامی حوزه های کاری استفاده کنند. تورهای مسافرتی نیز یکی از مشاغل مهم در صنعت گردشگری به شمار می‌آیند که تبلیغ و فعالیت در اینستاگرام می‌تواند کمک زیادی برای پیشرفت و رونق آن ‌ها داشته باشد.

آژانس‌هایی که پیج اینستاگرامی دارند، می‌توانند بدون صرف هزینه‌ای اطلاعات زیادی را در مورد فعالیت‌ هایشان در اختیار مشتریان قرار دهند. برخی از این اقداماتی که آژانس‌ها با استفاده از پیج اینستاگرامی می‌توانند انجام دهند، مثلا برای تور ارمنستان، گرجستان، باکو، هند، روسیه، استانبول، آنتالیا، وان، نخجوان و دبی که توسط فارا گشت اجرا می شوند، شامل موارد زیر می‌شوند.

https://www.instagram.com/faragasht_koroshekabir

شاید تا به حال ویدیوهای جذاب از طبیعت و یا مکان ‌های دیدنی شهرها و کشورهای مختلف در اینستاگرام توجه شما را جلب کرده باشد. تورهای مسافرتی نیز می‌توانند همانند این ویدیوها، از مکان‌ های که به آن جا سفر می‌کنند ویدیوهای جذاب و هیجان انگیز تهیه کرده و با انتشار آن‌ها در فضای مجازی، مشتریان زیادی جذب کنند.

یکی دیگر از اقداماتی که می‌توان با استفاده از اینستاگرام انجام داد، ارائه قیمت و آفرهای لحظه آخری تورهای ایرانگردی و جهانگردی و انتشار ویدیو از مکان‌هایی است که قرار است در آینده به آنجا سفر کنند این کار باعث می‌شود که افراد در ابتدا زیبایی ‌های آن مکان را دیده و سپس برای ثبت نام ترغیب شوند.

 اغلب افراد هنگامی که در تورهای مسافرتی ثبت نام می‌کنند، ترجیح می‌دهند به جاهایی که تا به حال نرفته‌اند، بروند. پس بهتر است از برنامه‌ای که اجرا خواهید کرد از قبل ویدیوهای زیبا از طریق پیج اینستاگرامی خود انتشار دهید.

در چند سال گذشته آژانس‌ های مسافرتی برنامه ‌های هفتگی و یا ماهانه‌ی خود را کاغذ چاپ کرده و روی دیوارهای نقاط مختلف شهر می‌چسباندند. اما امروزه می‌توانند از طریق پیج‌ های اینستاگرامی خود برنامه و فعالیت‌های خود را اطلاع رسانی کرده و دیگر هزینه‌ای برای چاپ و پخش آن‌ها پرداخت نکنند.

برخی از آژانس ‌ها و تورهای مسافرتی دارای دفاتری هستند که کارهایی از جمله ثبت نام برای تورهای زیارتی یا سیاحتی و پرداخت هزینه را در آنجا انجام می‌دهند. این افراد اگر کمی هوشمندانه رفتار کنند، خواهند فهمید که حتی می‌توانند ثبت نام را نیز از طریق دایرکت اینستاگرام انجام داده و با قرار دادن شماره کارت در استوری، از افراد بخواهند تا پس از پرداخت هزینه، عکس فیش واریزی را ارسال کنند.

نحوه ایجاد تعامل آژانس مسافرتی با مشتریان از طریق یوتیوب

یوتیوب یکی از شبکه‌ های اجتماعی محبوب است که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است. مقایسه‌ی اینستاگرام با یوتیوب اصلا امکان پذیر نمی‌باشد چرا که هر کدام دارای امکانات متفاوتی هستند و به همین خاطر نحو‌ه‌ی استفاده از هر کدام نیز متفاوت است.

به عنوان مثال در یوتیوب نمی‌توان کارهایی از قبیل ثبت نام برای تور و یا پرداخت هزینه را انجام داد. اما در مقابل بهترین پلتفرم برای انتشار ویدئو‌هایی زیبا، از مکان‌هایی که تا به حال رفته‌اید و یا خواهید رفت، می‌باشد.

همینطور میشود در این پلتفرم توضیحات مربوط به تورهای مسافرتی را به صورت فیلم در اختیار مردم قرار داد و مسایل آموزشی را گوشزد کرد. مثلا آژانس فارا گشت کارهای زیبایی از معرفی تورهای داخلی و خارجی در کانال یوتیوب قرار داده.

https://www.youtube.com/channel/UC_c4ie4AWE0pawN3uayKJOQ

نحوه ایجاد تعامل آژانس های مسافرتی با مشتریان از طریق توییتر

توییتر امروزه یکی از ابزارهای ارتباطی قدرتمند بین افراد و به خصوص مسئولان با مردم می‌باشد. با اینکه این شبکه‌ی اجتماعی در ایران فیلتر است اما با این حال باز هم افراد زیادی در آن فعالیت دارند. در توییتر صاحبان تورهای مسافرتی می‌توانند با ایجاد اکانتی با مخاطبان خود در ارتباط بوده و هرازگاهی با انتشار توییت‌هایی جذاب و یا طنز از حرف‌ های رد و بدل شده در مسافرت‌ ها، باعث جذب مخاطبان بیشتری شوند حتی در تور نوروز که فارا گشت به مسافران در توییتر ارائه میدهد.

https://twitter.com/faragashtkk

 از طرفی افراد می‌توانند تاریخ برنامه ‌ها و فعالیت خود را در توییتر منتشر کرده و با این کار تعامل بیشتری با مخاطبان داشته باشند.

سخن پایانی درباره پلتفرم و اپلیکیشن های اجتماعی برای آژانس هواپیمایی و گردشگری

امروزه نقش مهم شبکه ‌های اجتماعی موبایلی و اینترنتی در زندگی مردم بر کسی پوشیده نبوده و همه با اهمیت و تاثیر آن در رفتارها و احساسات مردم آشنا هستند. تورها و آژانس ‌های مسافرتی نیز باید از این شرایط استفاده کرده و با استفاده از این پلتفر‌م‌ ها و تکنولوژی های پیشرفته، به صورت رایگان آژانس خود را تبلیغ کرده و بدون صرف کمترین هزینه بسیاری از کارهای خود را از طریق آن ‌ها انجام دهند و برای مسافران سفری لذت بخش را نوید دهند.

سلب مسئولیت: ایستگاه آی تی صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی بوده و سایت مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *