تعداد انگشت شماری از شرکت های کلیدی فناوری قبلاً از حضور در نمایشگاه CES 2022 در لاس وگاس انصراف داده اند. آمازون، متا، توییتر و تی-موبایل اعلام کرده‌اند که به دلیل تهدید ناشی از نوع اومیکرون COVID-19، دیگر شخصاً در این رویداد شرکت نمی‌کنند. این نمایش در اوایل سال جاری یک رویداد کاملاً آنلاین بود، اما انجمن Consumer Technology Association در آوریل اعلام کرد که این رویداد به صورت حضوری در سال 2022 بازخواهد گشت.

در حالی که سازمان‌دهنده از شرکت‌کنندگان می‌خواهد که مدرکی مبنی بر واکسیناسیون ارائه دهند تا بتوانند در نمایشگاه شرکت کنند، ظهور نوع اومیکرون باعث شد شرکت‌ها در برنامه‌های خود تجدید نظر کنند. در بیانیه مطبوعاتی شرکت تی-موبایل آمده که این شرکت همچنان حامی مالی رویداد CES و مسابقات قهرمانی DRL خواهد بود، اما تیم این شرکت به لاس وگاس سفر نخواهند کرد. علاوه بر این، مدیرعامل تی-موبایل هم به صورت حضوری یا مجازی سخنرانی نمی‌کند.

توییتر در بیانیه‌ای در خصوص رویداد CES 2022 گفت:

برای ما ایمنی و سلامت مردم و شرکای‌مان اولویت اول توییتر است. به این ترتیب، به خاطر افزایش شمار مبتلایان به کووید در طول هفته گذشته در کشور آمریکا تصمیم گرفتیم رویداد حضوری ماه آینده‌مان در CES را لغو کنیم.

در همین حال، شرکت مادر فیس‌بوک متا گفت با در نظر گرفتن شرط احتیاط و به خاطر نگرانی‌های بهداشتی مربوط به کووید-19، به‌طور حضوری در CES شرکت نمی‌کنیم. البته پیش از این شرکت‌های بزرگ فناوری مانند متا، توییتر، پینترست و iHeartRadio اعلام کردند که به خاطر ورود موج جدید کرونا در این رویداد حضور فیزیکی نخواهند داشت. البته شرکت‌هایی مانند توییتر و متا به‌طور کلی حضور برجسته‌ای در CES نداشته‌اند، اما تی-موبایل اولین شرکت‌کننده مطرحی است که از CES کنار می‌کشد.

سامسونگ، جنرال موتورز، اینتل، ال‌جی، پاناسونیک و سونی فضای بزرگی از نمایشگاه را در اختیار گرفته‌اند که در صورت کنار کشیدن آنها می‌تواند تاثیر زیادی در روند برگزاری CES 2022 داشته باشد. بلومبرگ می‌گوید AMD و سامسونگ همچنان به دنبال حضور فیزیکی محدود در این رویداد هستند. کوالکام، وان پلاس و HTC هم به این نمایشگاه می‌روند. با این حال، سونی، سامسونگ و گوگل شرایط را زیر نظرگرفته‌اند تا در صورت نیاز برنامه‌های خود را لغو کنند یا به حالت مجازی درآورند. مراسم CES 2022 از تاریخ 15 تا 18 دی در آمریکا برگزار خواهد شد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *