ال‌جی چند مانیتور را در رویداد مجازی CES خود معرفی کرده و یکی از آنها ظاهرا یک فرمت کاملاً جدید در بازار است. مانیتور DualUp جدید این شرکت دارای نسبت تصویر غیرعادی 16:18 است. این یک صفحه نمایش عمودی با رزولوشن 2560 در 2880 پیکسل داشته که ال جی آن را “Square Double QHD” می نامد. هنگامی که از عملکرد نمای تقسیم عمودی آن استفاده می کنید، DualUp به نظر شبیه دو مانیتور 21.5 اینچی است که روی هم قرار داده اید.

اگر برای کار یا به هر دلیل دیگری مجبور باشید دائماً به اطلاعات روی چندین پنجره یا صفحه نمایش نگاه کنید، می‌تواند شکل بهتری نسبت به مانیتور معمولی باشد. به گفته ال جی این مدل به کاهش حرکات سر از پهلو به پهلو که باعث درد گردن شده، کمک می‌کند. مانیتور جدید ال جی که با شماره مدل 28MQ780 معرفی شده در واقع یک نمایشگر 27.6 اینچی بوده که با وضوح 2560 در 2880 پیکسل، 300 نیت روشنایی دارد و 98 درصد فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد.

دستگاه جدید قابلیت اتصال به پایه Ergo ال‌جی را هم داشته و می‌توان آن را روی میز قرار داد تا فضای کمتری اشغال کند. ال جی اعلام کرده این مانیتور علاوه بر بهره‌وری بالا و امکاناتی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد با طراحی منحصر به فرد دارای مزایای ارگونومیک بوده و موجب کاهش درد گردن در استفاده طولانی‌مدت از آن می‌شود. ال‌ جی هنوز قیمت مانیتور DualUp را اعلام نکرده اما این تنها محصول جدید رونمایی شده نیست و این شرکت نمایشگر 32 اینچی   UltraFine با وضوح 4K را هم به روی صحنه آورده است.

آنطور که ال جی ادعا می‌کند، نمایشگر مذکور با نسبت تصویر 16:9 عنوان اولین پنل مشکی نانو IPS را به یدک می‌کشد. UltraFine با حداکثر روشنایی 400 نیت و کنتراست 2000:1 قادر به نمایش واقعی رنگ‌ها بوده و از یک سنسور کالیبراسیون خودکار بهره می‌برد تا کاربران اطمینان حاصل کنند در هنگام ویرایش عکس‌ یا ویدیو یا کار بر روی طراح‌های گرافیکی، رنگ‌های واقعی را مشاهده می‌کنند.

هر دو مانیتور جدید ال‌جی شامل دو درگاه HDMI و سه درگاه USB-C بوده اما خبری از پورت‌ Thunderbolt نیست. مانیتورهای جدید به فناوری شارژ با توان 96 وات مجهز شده‌اند و می‌تواند وسایل جانبی و حتی لپ‌تاپ‌ها را از طریق درگاه USB شارژ کنند. ال جی اعلام کرده که جزئیات بیشتری در مورد هر دو محصول جدید خود را در جریان نمایشگاه CES 2022 که 4 ژانویه (14 دی) برگزار می‌شود، منتشر خواهد کرد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *