نرم افزار و اینترنت

شیائومی از رابط کاربری MIUI 13 رونمایی کرد

شیائومی سرانجام از جدیدترین رابط کاربری خود برای اندروید با نام MIUI 13 رونمایی کرد. این نسخه به‌صورت پیش‌فرض با سری شیائومی ۱۲ عرضه می‌شود و در آینده نزدیک برای سایر گوشی‌های این شرکت در دسترس قرار خواهد گرفت

نسل جدید رابط کاربری به یک نرم افزاری با نام MIUI Next مجهز شده که به چندین دستگاه شیائومی در یک شبکه اجازه می‌دهد تا مانند گوشی ها، تبلت‌ها، تلویزیون، پوشیدنی‌های هوشمند، دستگاه‌های خانه هوشمند و دستیار صوتی XiaoAI مانند گذشته با یکدیگر همکاری کنند. این نسخه شامل فونت جدیدی به نام MiSans است که ظاهر جدیدی را به نوشته‌ها می‌بخشد.

حفظ حریم خصوصی یکی از نگرانی های اساسی برای کاربران گوشی های هوشمند بود، که برای این منظور شیائومی یک فرآیند سه مرحله ای را روی سیستم سوار کرده، گرچه به نظر می رسد می تواند در مناطق خاصی کار کند؛ لایه پایه تشخیص چهره، خواندن واترمارک آی دی کاربر، و محافظت از تقلب الکترونیکی است.  «محافظت از کلاهبرداری الکترونیکی» سابقه ای از وب سایت ها و دستگاه هایی دارد که ممکن است بدافزار وارد کنند. همچنین دفترچه تلفن کاملی از شماره‌ها وجود دارد که به‌عنوان بدجنس ذخیره می‌شود و قبل از پذیرش تماس، کاربر از تلفن مطلع می‌شود.

شیائومی مدعی است که این نسخه گوشی‌ها را نسبت به MIUI 12.5 حدود 52 درصد روان‌تر می‌کند. بخشی از دلیل این افزایش چشمگیر در روان بودن رابط کاربری به خاطر Focus Computing 2.0 است. با این فناوری سیستم نه تنها سناریوهای اصلی مثل ژست‌های تمام صفحه را حفظ می‌کند بلکه منابع پردازشی را به اپلیکیشن‌ های شخص ثالث اختصاص می‌دهد. در عین حال، سیستم ذخیره‌سازی سیال و حافظه اتمی هم به کمک رابط کاربری آمده است.

شیائومی همچنین MIUI 13 Pad را برای تبلت‌های خود معرفی کرده که یادآور iPadOS اپل است. این رابط کاربری به‌صورت اختصاصی برای نمایشگرهای بزرگ ساخته شده و از نظر چندوظیفگی با بیش از 3000 اپلیکیشن سازگاری دارد. در این رابط کاربری وقتی انگشت خود را روی آیکن یک برنامه نگه می‌دانید، منویی باز می‌شوید که برخی گزینه‌های سریع را در اختیارتان قرار می‌دهد. بسیاری از قابلیت‌های امنیتی و بهینه‌سازی‌های MIUI 13 در این سیستم عامل هم وجود دارد.

این شرکت همچنین وعده داده که انتشار MIUI 13 را از انتهای ماه ژانویه سال 2022 آغاز می‌کند. این به‌روزرسانی علاوه بر سری شیائومی 12 ابتدا در اختیار می 11، می 11 پرو و می 11 اولترا قرار می‌گیرد.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا