شرکت AMD با پردازنده های Ryzen 4000 خود را به عنوان یک رقیب جدی برای سری Core مدرن اینتل تثبیت کرد و ثابت کرد که می تواند بسیار بیشتر از سازنده Pentium با تراشه های Ryzen 5000 Zen 3 خود ارائه دهد. حال، امروز در نمایشگاه CES 2022، این شرکت پردازنده‌های موبایل Ryzen 6000 خود را معرفی می‌کند که بر اساس فرآیند 6 نانومتری Zen 3+ ساخته شده‌اند و دارای ارتقای قابل توجهی هستند: گرافیک RDNA 2. این شرکت ادعا می‌کند که این تراشه‌های جدید قادر خواهند بود اکثر بازی‌های AAA را با کیفیت 1080p با عملکرد بازی بیش از دو برابر سریع‌تر از گرافیک Radeon نسل قبلی انجام دهند.

شما همچنین می توانید انتظار بیشتری از ارتقاء سرعت معمول داشته باشید. AMD ادعا می‌کند که هسته Zen 3+ آن می‌تواند به حالت‌های خواب عمیق بهتری برای صرفه‌جویی در مصرف آب دست پیدا کند و ویژگی‌های مدیریت توان تطبیقی بهتری نیز دارد. می‌توانید انتظار داشته باشید که تراشه‌های Ryzen 6000 در حین ویدیو کنفرانس حدود 30 درصد انرژی کمتری مصرف کنند. حتی بهتر از آن، AMD می گوید که تا 24 ساعت پخش فیلم را ارائه می دهد. از جنبه امنیتی، Ryzen 6000 اولین پلتفرمی است که تراشه امنیتی پلوتون جدید مایکروسافت را ادغام کرده است.

به طور کلی، تراشه‌های موبایل Ryzen 6000 در مورد کارهای تک رشته‌ای حدود 11 درصد سریع‌تر از سخت‌افزار Ryzen 5000 هستند و برای کارهای چند رشته‌ای تا 28 درصد سریع‌تر خواهند بود. خانواده پردازنده‌های جدید توسط Ryzen 9 6980HX  دارای 8 هسته‌ای/16 رشته‌ای هدایت می‌شوند که می‌تواند به سرعت کلاک 5 گیگاهرتز برسد. با توجه به اینکه این یک پلتفرم CPU کاملاً جدید است، به‌روزرسانی‌های دیگری مانند رم DDR5 سریع‌تر را نیز دارد، که AMD می‌گوید عملکرد GPU یکپارچه را در کنار ادغام Wi-Fi 6E و پشتیبانی بهتر از دستگاه‌های PCIe 4.0 و USB 4 به‌طور چشمگیری بهبود می‌بخشد.

برای اکثر خریداران، ما شرط می‌بندیم که گرافیک یکپارچه RDNA 2 بزرگترین امتیاز برای بسیاری از سیستم‌ها باشد. همین چند سال پیش، برای انجام بازی های خوب 1080p به یک GPU اختصاصی نیاز داشتید. توانایی مقابله با آن با گرافیک داخلی یک دستاورد بزرگ برای AMD است. گرافیک RDNA 2 همچنین از فناوری FreeSync این شرکت برای روان کردن گیم پلی و همچنین نمایشگرهای Dynamic HDR پشتیبانی می کند. AMD همچنین ادعا می‌کند که در پردازنده‌های نسل یازدهم خود نیز حدود 70 درصد سریع‌تر از گرافیک Xe اینتل خواهد بود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *