اپل با استناد به مالیات‌ها و نرخ‌های مبادله، هزینه های اپلیکیشن‌ها را در برخی کشورها افزایش داده و کاهش هزینه های توسعه‌دهندگان را در کشورهای دیگر تنظیم کرده است. اپلیکیشن‌ها در بحرین، اوکراین و زیمبابوه گران‌تر خواهند شد؛ به این دلیل که مالیات بر ارزش افزوده از 5 به 10 درصد در بحرین افزایش یافته، اوکراین 20 درصد مالیات بر ارزش افزوده دریافت می کند در حالی که کاربران زیمبابوه به دلیل مالیات خدمات دیجیتال جدید باید 5 درصد بیشتر بپردازند.

عمان نیز 5 درصد مالیات بر ارزش افزوده را اعمال می کند، در حالی که کشورهای باهامایی و تاجیکستان امسال شاهد مالیات کمتری هستند. با این حال، قیمت نهایی در این اپ استورها تغییر نخواهد کرد، زیرا اپل در حال تعدیل کاهش توسعه دهندگان برای جبران تغییرات است. همین امر در مورد اتریش نیز صدق می کند که نرخ مالیات بر ارزش افزوده برای کتاب های الکترونیکی و صوتی به 10 درصد می رسد، لتونی مالیات بر ارزش افزوده را برای کتاب های الکترونیکی و صوتی از 21 به 5 درصد کاهش می دهد و رومانی نیز مالیات بر ارزش افزوده کتاب های الکترونیکی و صوتی خود را از 19 به 5 درصد کاهش داده است.

اخیرا نیز در گزارش مشابهی اعلام شده بود که اپل استفاده از سیستم‌های پرداخت جایگزین در اپ استور در کره جنوبی را امکان پذیر خواهد کرد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *