لپ تاپ

رونمایی از تبلت جدید لنوو با تراشه اسنپدراگون و ویندوز 11 SE

لنوو جدیدترین دسته از دستگاه های خود را برای دانش آموزان معرفی کرد. شاید چشم نوازترین پیشنهاد تبلت ویندوز 11 مجهز به اسنپدراگون 7c باشد. جدیدترین تبلت لنوو 10w مناسب دانش آموزان جوان، از طراحی مقاوم با سپر لاستیکی و شیشه گوریلا گلس است. این تبلت جدید دارای صفحه نمایش 10.1 اینچی فول اچ دی با نسبت ابعاد 16 به 10 و روشنایی 400 نیت است.

یک دوربین 2 مگاپیکسلی در جلوی دستگاه و یک دوربین 8 مگاپیکسلی در پشت آن تعبیه شده است. این تبلت دارای صفحه کلید جداشدنی و یک قلم اختیاری است. تبلت 10 اینچی مجهز به باتری 30 وات ساعتی است و تا 8 گیگابایت رم LPDDR4x و تا 128 گیگابایت حافظه eMMC به همراه دارد. متأسفانه، تنها یک پورت USB-C موجود است، اما یک جک هدفون دارد که باید به دانش‌آموزان کمک کند که مجبور نباشند با تنظیمات بلوتوث ویندوز دست و پنجه نرم کنند.

وزن تبلت به همراه صفحه کلید 573 گرم (1.26 پوند) و 1.1 کیلوگرم (2.42 پوند) است. لنوو می گوید که پلتفرم اسنپدراگون به ارائه عملکرد پاسخگو، اتصال WiFi قابل اعتماد و عمر باتری طولانی کمک می کند. تجربه ویندوز مبتنی بر ARM در قدیم عالی نبوده، اما هنوز شاهد اجرای ویندوز 11 بر روی چیپ‌ست‌های اسنپدراگون 7c نبوده‌ایم. با این حال، مایکروسافت ظاهراً تجربه Windows-on-ARM را بهبود بخشیده است. باندل تبلت و صفحه کلید از 239 دلار شروع می شود و انتظار می رود در ماه آوریل در ایالات متحده عرضه شود.

لنوو برای دانش‌آموزان (شاید بزرگتر) که نیاز به انرژی بیشتری دارند، همچنین قصد دارد لپ‌تاپ تبدیل‌پذیر یوگا 13w را در ماه آوریل ارسال کند. این دستگاه از پردازنده AMD Ryzen 5000 سری U با گرافیک یکپارچه پشتیبانی می کند. این لپ تاپ دارای صفحه نمایش 13.3 اینچی فول اچ دی با روشنایی 300 نیت است. یک دوربین جلویی 1080p با شاتر حریم خصوصی و یک دوربین 5 مگاپیکسلی نیز در پشت خواهید دید. سنسور اثر انگشت موجود روی دکمه پاور، امنیت دستگاه کاربر را ارتقا می بخشد.

کاربران می توانند یوگا 13w را تا 16 گیگابایت رم DDR4 با فرکانس 3200 مگاهرتز (که کاربران می‌توانند آن را ارتقا دهند) و 512 گیگابایت SSD پیکربندی کنند. لنوو می گوید این دستگاه دارای فناوری Dolby Audio و باتری 51 وات ساعت است. گزینه های اتصال بسیار سخاوتمندانه تر از تبلت 10w هستند. به همراه جک صدا، دو درگاه USB-C 3.2، یک پورت USB-A 3.2، یک کارت خوان فول SD و HDMI 2.0 وجود دارد. WiFi 6 و پشتیبانی اختیاری 4G LTE نیز وجود داشته و قیمت آن از 749 دلار شروع خواهد شد.

علاوه بر این، لنوو از همکاری با VictoryXR برای ارائه تجربیات آموزشی در واقعیت مجازی خبر داد. دانش‌آموزان می‌توانند به بیش از 60 عنوان VR از VictoryXR دسترسی داشته باشند که حول محور علم، تاریخ و حرفه و آموزش فنی است. آنها می توانند به طور مجازی از مناطقی مانند دیوار بزرگ چین بازدید کنند و ردوودهای کالیفرنیا را ببینند.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا