موبایل و تبلت

کوالکام اولین نسخه نمایشی فناوری iSIM را معرفی کرد

کوالکام، ودافون و Thales با هم اولین گوشی هوشمند جهان را با فناوری iSIM کار (سیم یکپارچه) به نمایش گذاشتند که به سیم کارت اجازه می دهد تا در پردازنده دستگاه تعبیه شود، بنابراین نیاز به یک اسلات اختصاصی را از بین می برد.

این پیشرفت، راه را برای تجاری‌سازی این فناوری هموار می‌کند، که در صورت افزایش سرعت، نه تنها نیاز به اسلات‌های سیم‌کارت اختصاصی، بلکه نیاز به سیم‌کارت‌های eSIM را نیز از بین می‌برد – چیزی که هم توسط اپراتورها و هم تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند به طور یکسان با استقبال بسیار کند مواجه شده است.

بزرگترین مزایای یکپارچه سازی سیم کارت و پردازنده شامل یکپارچه سازی بهتر سیستم، عملکرد بالاتر و افزایش ظرفیت حافظه است. همچنین نیاز به تراشه جداگانه مورد نیاز eSIM ها را برطرف می کند. iSIM با مشخصات GSMA مطابقت دارد و مزایایی را هم برای مصرف‌کنندگان و هم برای اپراتورهای مخابراتی ارائه می‌کند و راه را برای ادغام خدمات تلفن همراه در دستگاه‌هایی غیر از تلفن همراه هموار می‌کند. این بدان معناست که استفاده از خدمات LTE یا 5G برای لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها، پلتفرم‌های VR، دستگاه‌های IoT، ابزارهای پوشیدنی و دیگران بسیار آسان‌تر خواهد بود.

نمایش این فناوری در اروپا در آزمایشگاه‌های تحقیق و توسعه سامسونگ انجام شد، جایی که از شبکه ودافون استفاده کرد، که نشان‌دهنده آمادگی و کارایی آن در کار با زیرساخت‌های موجود است. یک گلکسی زد فلیپ 3 مجهز به اسنپدراگون 888 5G استفاده شد و سیستم عامل Thales iSIM را برای این منظور اجرا کرد.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا