برخی از بهترین اپلیکیشن های اندرویدی جز سنگین ترین ها هستند. گوگل چند اپلیکیشن از این دست دارد، اما شما احتمالا هر روز از آنها استفاده می کنید. آیا می دانستید که گوگل نسخه های لایت بسیاری از اپلیکیشن هایش را ارائه می دهد؟ این اپلیکیشن ها در واقع برای پلتفرم اندروید گو طراحی شده اند که نسخه ای سبک تر از سیستم عامل اندروید برای دستگاه های کم مصرف می باشد. برای همراهی با این، گوگل نسخه های “Go” از اپلیکیشن جیمیل، مپس، فایل و سرچ را در اختیار دارد.

چرا از برنامه های “لایت” استفاده کنیم؟

نکته جالب این است که برای دانلود اپلیکیشن های Go نیازی به داشتن دستگاه اندروید گو ندارید. همه می‌توانند آن‌ها را از پلی استور دانلود کنند و تجربه سبک‌تری از گوگل داشته باشند. اما چرا می‌خواهید عمداً از اپلیکیشن هایی با ویژگی‌های کمتر نسبت به همتایان خود در حجم کامل استفاده کنید؟

اول و مهمتر از همه، اپ های Go از نظر حجم کوچکتر هستند. به عنوان مثال، برنامه کامل گوگل مپس از حدود 270 مگابایت فضای ذخیره سازی استفاده می کند، در حالی که گوگل مپس گو از 17 مگابایت فضای ذخیره سازی استفاده می کند. شاید 270 مگابایت زیاد به نظر نرسد، اما 17 مگابایت تقریباً چیزی نیست. شما همان داستان را در سراسر صفحه خواهید دید.

اگر فضای ذخیره سازی برای شما دغدغه بزرگی نباشد چه؟ مزایای دیگری نیز وجود دارد. ماهیت باریک برنامه های Go به این معنی است که آنها ویژگی های کمتری دارند. این برای باتری و برنامه داده شما آسان تر است زیرا آنها همیشه سعی در انجام این کار ندارند. در برخی موارد، اپلیکیشن های Go نیز سریع‌تر هستند، که ویژگی‌های کمتری برنامه را درگیر می‌کند.

به طور کلی، اپلیکیشن های Go بر روی گوشی شما آسان تر هستند زیرا دقیقاً برای انجام این کار طراحی شده اند. اگر Gmail Go بتواند روی تلفنی با رم کمتر از 2 گیگابایت کار کند، گلکسی S21 FE شما منابعی برای صرفه جویی در اختیار خواهد داشت.

بهترین برنامه های “Go” گوگل

بسیار خوب، به همین دلیل ممکن است بخواهید اپلیکیشن های Go را امتحان کنید، اما کدام یک بهترین هستند؟ بهترین برنامه Google Go ممکن است Gallery Go باشد. این اساساً اپ Google Photos بدون بسیاری از ویژگی‌های متصل به اینترنت است. همچنین یک برنامه گالری بسیار قوی با برخی از ویژگی های Google-y خوب است.

اپلیکیشن گوگل احتمالاً یکی از سنگین ترین اپلیکیشن های این شرکت است. هزاران چیز در آن پخته شده و ممکن است از بیشتر آن استفاده نکنید. برای تجربه جستجوی ساده‌تر، «Google Go» عالی است. یکی دیگر از بزرگترین برنامه های گوگل، گوگل مپس است. مشابه گوگل سرچ، ممکن است ویژگی‌های زیادی وجود داشته باشد که از آنها استفاده نکنید. Google Maps Go بسیاری از ویژگی‌های اضافی را حذف می‌کند و بر روی یک نقشه عالی تمرکز می‌کند. یک چیز بزرگی که از دست می دهید، ناوبری گام به گام است.

ایمیل برای بسیاری از افراد مهم است، اما ممکن است بخش مهمی از زندگی شما نباشد. “Gmail Go” نسخه بسیار ساده تری از تجربه جیمیل است. اگر دائماً از طریق تلفن خود ایمیل ارسال نمی کنید و به آنها پاسخ نمی دهید، این یک جایگزین عالی است.

آخرین برنامه ای که ما برجسته خواهیم کرد “Google Assistant Go” است. مانند برنامه کامل گوگل، اپ گوگل اسیستنت کاملاً مملو از ویژگی‌ها است. با این حال، ممکن است فقط از آن برای چند دستور صوتی اساسی استفاده کنید. نسخه Go می تواند از پس آن برآید، اما تنها چیزی که ممکن است از دست بدهید یادآوری است.

چند نسخه Go دیگر از برنامه های گوگل نیز وجود دارد، از جمله “YouTube Go”. می‌توانید Android Go یا Android lite را در پلی استور جستجو کنید تا برنامه‌های کم حجم تری را از گوگل و سایر شرکت‌هایی که از دستگاه‌های Android Go پشتیبانی می‌کنند، بیابید. این یک راه خوب برای افزایش سرعت گوشی شما است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *