نرم افزار و اینترنت

گوگل جزئیات آینده فلاتر را منتشر کرد

گوگل چند سال پیش فلاتر (Flutter) را با هدف ایجاد یک چارچوب نرم افزاری بین پلتفرمی ایجاد کرد. بزرگترین نقطه قوت فلاتر این است که می توان از آن برای ساخت اپلیکیشن های کاربردی برای اندروید، iOS، لینوکس، ویندوز، مک اواس و حتی وب استفاده کرد که همگی از یک پایگاه کد مشترک یکسان هستند.

اکنون، در رویداد “Flutter Forward” در نایروبی، کنیا، این شرکت مدتی طول کشید تا برخی از ویژگی‌های آینده را مشخص کند، در حالی که تعدادی از نقاط عطف کلیدی را نیز به اشتراک گذاشته است. اول و مهمتر از همه، گوگل اطلاعات بیشتری در مورد Impeller، موتور رندر نسل بعدی فلاتر به اشتراک گذاشت. از Metal و Vulkan، APIهای سطح پایین مدرن در iOS و اندروید بهره می برد.

نه تنها این، بلکه پشتیبانی تازه‌ای از سایه‌زن‌های سفارشی وجود دارد که از نظر شتاب‌دهنده سخت‌افزاری هستند و در iOS، اندروید و مرورگرها اجرا می‌شوند. در نهایت، مدل‌های سه‌بعدی اکنون پشتیبانی می‌شوند. فلاتر اکنون اجازه می دهد تا محتوا با استفاده از هر تگ استاندارد وب <div> جاسازی شود. این بخشی از یکپارچگی یکپارچه برای سرمایه گذاری وب و موبایل است.

این ویژگی، تعبیه المان نامیده می شود، جایی که فلاتر به یک جزء وب تبدیل می شود. همچنین به لطف پکیج جدیدی که js نام دارد، بین کد Dart و جاوا اسکریپت قابلیت همکاری وجود خواهد داشت. دارت 3 نیز به طور رسمی رونمایی می شود. اگر هیچ کدام از اینها شما را هیجان زده نمی کند، شاید این واقعیت که گوگل شروع به پشتیبانی از معماری های جدید و نوظهور، مانند RISC-V کرده است، این کار را انجام دهد.

این شرکت در اوایل ماه جاری از پشتیبانی اندروید برای ISA رونمایی کرد و به نظر می‌رسد که با فلاتر که اکنون درمان RISC-V را دریافت می‌کند، کاملاً جلوتر است. از نظر فنی سال گذشته با فلاتر 3 راه اندازی شد، اگرچه به عنوان “تجربی” برچسب گذاری شد. در نهایت، ما همچنین نگاهی نادر به برخی از بینش‌های کلیدی در مورد نحوه عملکرد فلاتر در گوگل پلی استور دریافت می‌کنیم.

اکنون بیش از پنج میلیون برنامه‌نویس فلاتر وجود دارد که بیش از 700000 اپلیکیشن در گوگل پلی استور از فلاتر استفاده می‌کنند. گوگل ادعا می کند که یکی از سه پروژه منبع باز برتر بر اساس مشارکت کنندگان است. فلاتر یک چارچوب توسعه نرم‌افزار بین پلتفرمی جالب است و با پیشرفت‌ها و تغییرات بیشتر، ممکن است شاهد استفاده از برنامه‌های محبوب‌تر از آن باشیم. برنامه‌هایی مانند Google Ads، eBay Motors و Philips Hue از آن استفاده می‌کنند و ما فقط انتظار داریم که این پشتیبانی در آینده افزایش یابد.

منبع
xda-developers
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا