سخت افزار

معرفی از تراشه مدیاتک Kompanio 1380 برای کروم بوک های پریمیوم

مدیاتک، شرکتی که به تولید تراشه های میان رده و مقرون به صرفه معروف بوده، اکنون در تلاش است تا آن را به بخش پریمیوم آورده تا با رهبران بازار مانند کوالکام رقابت کند. این شرکت مستقر در تایوان نه تنها تراشه‌های گوشی‌های هوشمند تولید می‌کند، بلکه تراشه‌هایی را برای تبلت‌ها، تلویزیون‌های هوشمند، روترها و غیره نیز عرضه کرده است. اکنون، این شرکت تراشه جدیدی را برای کروم‌بوک‌های پریمیوم به نام Kompanio 1380 معرفی کرده است.

در حالی که مدیاتک در حال حاضر در بخش کروم بوک حضور داشته است، اما بیشتر به محصولات مقرون به صرفه یا ارزان قیمت محدود شده است. با این تراشه جدید، این شرکت اکنون در تلاش است تا پا در بخش پریمیوم بگذارد. مدیاتک با چیپست Kompanio 1380 مدعی عملکرد بالا و مصرف انرژی کم است. این تراشه دارای یک پردازنده هشت هسته ای با چهار هسته Arm Cortex-A78 با کارایی بالا و سرعت کلاک 3 گیگاهرتز برای بهبود پاسخگویی است.

همچنین پردازنده گرافیکی پنج هسته‌ای Arm Mali-G57 را دارد عناصر بصری را با سرعت و با وضوح خوبی نشان می‌دهد و حافظه LPDDR4X چهار کانال آن با فرکانس 2133 مگاهرتز، پهنای باند داده زیادی را تضمین می‌کند. علاوه بر این، مدیاتک با استفاده از پردازنده هوش مصنوعی چند هسته‌ای در چیپ خود، توانایی آن در پردازش‌های مربوط به عکاسی و صوت را افزایش داده است.

این تراشه از دو نمایشگر 60 هرتزی 4K یا یک نمایشگر 60 هرتزی 4K به همراه دو نمایشگر 30 هرتزی 4K پشتیبانی می کند. با رمزگشایی سخت افزاری A1، کاربران می توانند فیلم ها و برنامه های تلویزیونی 4K را پخش کنند. همچنین دارای پردازنده سیگنال دیجیتال صوتی اختصاصی (DSP) است که قابلیت صدای بسیار کم مصرف هنگام بیداری (VoW) را برای دستیارهای صوتی فراهم می کند. ایسر کروم بوک Spin 513 جدید اولین دستگاهی است که با چیپست Kompanio 1380 عرضه می شود و از ژوئن به فروش می رسد. این شرکت اضافه کرده است که دستگاه های بیشتری با این پردازنده جدید به زودی وارد بازار خواهند شد.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا