موبایل و تبلت

افزایش رشد 16 درصدی استفاده کاربران از ویندوز 11

به نظر می رسد مایکروسافت با وجود برخی از مشکلات اولیه که کاربران داشتند، با ویندوز 11 عرضه بسیار موفقی داشته است. AdDuplex، شرکتی که یک چارچوب تبلیغاتی برای اپلیکیشن ها در مایکروسافت استور ارائه داده، اخیرا گزارش استفاده خود را برای ماه ژانویه منتشر کرده است. در دو ماه پس از آخرین گزارش، در ماه نوامبر، داده های AdDuplex نشان می دهد که ویندوز 11 تقریباً دو برابر سهم استفاده خود را به 16.1 درصد رسانده است؛ در ماه نوامبر 8.6 درصد بود.

طبق معمول، توجه به چند نکته مهم است. این گزارش بر اساس داده های جمع آوری شده از حدود 60000 رایانه است که در حال تنظیم برنامه های حاوی AdDuplex SDK v2 هستند. این حجم نمونه نسبتاً کوچکی است که همه موارد در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، درصدها در اینجا فقط نسبت به تعداد کل دستگاه‌هایی است که برخی از نسخه‌های ویندوز 10 یا 11 را اجرا می‌کنند، زیرا فقط آن برنامه‌ها می‌توانند AdDuplex SDK را داشته باشند. این بدان معناست که ما دیگر نسخه های قدیمی تر مانند ویندوز 7 یا 8 را در نظر نمی گیریم.

با این حال، این اعداد برای ویندوز 11 خوب هستند و با بیانیه اخیر مایکروسافت که پذیرش ویندوز 11 بسیار سریعتر از حد انتظار بوده است، مطابقت دارند. در اوایل این هفته، این شرکت اعلام کرد که کاربران دو برابر سریع‌تر از ویندوز 10 به ویندوز 11 ارتقا می‌دهند و رضایت مشتری نیز برای هر نسخه از ویندوز بالاترین میزان بوده است. وقتی در نظر بگیرید که بسیاری از رایانه‌های ویندوز 10 از الزامات سیستم برای ویندوز 11 برخوردار نیستند و نمی‌توانند به طور معمول ارتقاء یابند، این موضوع حتی بسیار چشمگیرتر است.

جدا از ویندوز 11، شاهد رشد چشمگیر ویندوز 10 نسخه 21H2 نیز هستیم و به سهم استفاده از 12.1 درصد رسیده است. اگر رایانه آنها از ویندوز 11 پشتیبانی نمی کند، این نسخه ای است که کاربران به آن ارتقا می دهند، و همچنین احتمالاً در سناریوهای تجاری بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد زیرا به روز رسانی بسیار کوچکتری نسبت به ویندوز 11 است. اگر این دو را با هم جمع کنیم (در مجموع 28.2 درصد، آنها دومین نسخه پر استفاده ویندوز هستند.)

با نگاهی به روندهای گذشته ویندوز، ویندوز 11 سریعترین نسخه ویندوز 10 در حال رشد نیست، اما زمانی که فکر می کنید بسیاری از رایانه ها نمی توانند به روز رسانی را نصب کنند، عملکرد نسبتاً خوبی دارد. و هنگامی که ویندوز 10 نسخه 21H2 را اضافه می کنید، آخرین نسخه های ویندوز با سرعت بسیار بالایی در حال رشد هستند.

منبع
xda-developers
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا