نرم افزار و اینترنت

رابط کاربری جیمیل بزودی با طراحی جدید منتشر می شود

جیمیل گوگل در چند سال گذشته فقط به روز رسانی های جزئی دریافت کرده است. با این حال، قرار است به زودی تغییر کند زیرا این شرکت اکنون یک رابط کاربری یکپارچه جدید را معرفی کرده که جابجایی بین اپلیکیشن ها را آسان‌تر می‌کند.

در نگاه اول، به نظر می رسد که تا حدودی شبیه اوت لوک مایکروسافت است، حتی اگر تفاوت هایی وجود داشته باشد. اپلیکیشن ها به‌خوبی در قسمت سمت چپ قرار می‌گیرند، در حالی که گزینه‌های برچسب‌ها و ایمیل‌ها هم اکنون به طور کامل در کنار آنها نشان داده می‌شوند. از آنجایی که برنامه‌ها در موقعیت جدید خود قرار دارند، برای استفاده از Chat یا Meets نیازی به جابجایی بین برگه‌ها یا پنجره‌ها ندارید، می‌توانید این کار را مستقیماً در همان پنجره مرورگر انجام دهید. حباب های اعلان نیز برای هر برنامه نشان داده می شود. گوگل همچنین یک تجربه جستجوی یکپارچه ارائه می‌کند تا نتایج برنامه‌های یکپارچه مانند چت را نیز نشان دهد.

رابط جدید برای همه به جز مشتریان Workspace Essentials عرضه می‌شود و مدیران نمی‌توانند آن را غیرفعال کنند. از 8 فوریه، کاربران شروع به دیدن بنر opt-in خواهند کرد، در حالی که از آوریل، حتی کسانی که شرکت نکرده اند، رابط کاربری جدید را با قابلیت بازگشت به رابط کلاسیک دریافت خواهند کرد. تا پایان سه ماهه دوم سال 2022، این رابط کاربری استاندارد برای همه خواهد بود و امکان بازگرداندن آن وجود نخواهد داشت. یک تجربه ناوبری ساده نیز در چت اختصاصی در وب در دسترس خواهد بود و کاربران نمی‌توانند پنجره‌های گپ را به سمت راست Gmail منتقل کنند.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا